FF:UZAJ9515 Metodika výuky literatury - Informace o předmětu
UZAJ9515 Metodika výuky literatury a kultury
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/20/0. 4 pětihodinové semináře v jednom týdnu. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr Michaela Čaňková (přednášející), PhDr. Jarmila Fictumová (zástupce)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- The course is a lively, practical exploration of English cultures and literatures and how they interact. A wide range of activities and approaches to teaching this will be offered. Students will have an opportunity to try out different strategies of teaching literature in its context. The following sessions will be presented: USA history, highlights of 20th-century American literature, multicultural Britain, Ireland, Northern Ireland, contemporary British literature set in the city, Wales, Scotland, Africa in British and African writing, festivals in Britain.
- Osnova
- Workshop topics: USA - Culture American Literature - Highlights Multicultural Britain of Today Ireland Northern Ireland City as a Modern Phenomenon Wales Scotland Topic of Africa in African and British literatures Festivals throughout the Year
- Literatura
- ČAŇKOVÁ, Michaela. Open gates : a course in 20th century American culture and literature. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2005, 171 s. ISBN 807335053X. info
- ČAŇKOVÁ, Michaela. Open gates : a course in 20th century American culture and literature. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2005, 99 s. ISBN 8073350548. info
- IZAVČUK, Jaroslav a Michaela ČAŇKOVÁ. Reader-Centered Activites: Transforming. ATE Newsletter. Praha: ATE, 2005, roč. 16, č. 1, s. 13-15. ISSN 1210-0196. info
- GILL, Simon a Michaela ČAŇKOVÁ. Intercultural activities. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2002, 65 s. ISBN 0194421783. info
- ČAŇKOVÁ, Michaela. Britská literatura 20. století. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1997, 128 s. ISBN 8085927349. info
- ČAŇKOVÁ, Michaela. Britská literatura 20. století. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1997, 177 s. ISBN 8085927330. info
- COLLIE, Joanne a Stephen SLATER. Short stories for creative language classrooms. 1. vyd. Cambridge, Cambridge: Cambridge University Press, University Press, 1993, 101 s., 10. ISBN 0-521-40653-6. info
- CARTER, Ronald a Michael N. LONG. The web of words : exploring literature through language : for upper-intermediate and advanced students. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, iv, 188. ISBN 0521307783. info
- Metody hodnocení
- Workshops The intensive course is completed with a written assignment. The participants choose a literary extract with a young hero and write a detailed lesson plan how they would use it in class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: V týdnu od 14.2. do 18. 2.2011.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/UZAJ9515