FF:MUI_26 Práce s veřejností II. - Informace o předmětu
MUI_26 Práce s veřejností II.
Filozofická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Předpoklady
- MUI_25 Práce s veřejností I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Muzeologická biologie (program PřF, B-BI)
- Muzeologie (program FF, B-HI) (2)
- Muzeologie (program FF, B-HS)
- Muzeologie (program FF, M-HI)
- Muzeologie (program FF, M-HS)
- Cíle předmětu
- Kurz Práce s veřejností II. se zabývá tématy jako muzeologický výzkum a průzkumy veřejného mínění, muzejní pracovníci pro práci s veřejností, jejich kategorizace a činnosti, veřejnost a muzejní návštěvníci, specifika práce muzea s dětmi, dospělými a seniory a různými profesními a zájmovými skupinami, muzejní pedagogika a muzejní prezentační formy a interaktivní akce a programy pro návštěvníky. Absolvováním kurzu by měli studenti být schopni porozumět a získané teoretické poznatky aplikovat v prostředí muzejní či kulturní instituce.
- Osnova
- 1. Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele. 2. Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků. 3. Muzea a dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktivity. 4. Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky. 5. Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky. 6. Muzejní komunikace. Muzeum jako médium. 7. Informační střediska v muzeích. 8. Muzeum jako pramen věd, spolupráce s vědeckými institucemi, badatelé v muzeích. 9. Spolupráce s dalšími státními i nestátními organizacemi. 10. Praktické vyzkoušení některých prvků z práce s veřejností.
- Literatura
- AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
- BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
- FALK, John H., DIERKING, Lynn D. Learning from Museums : Visitor Experiences and the Making of Meaning. Oxford : AltaMira Press, 2000. 272 s. ISBN 0-7425-0295-3.
- HEIN, George E. Learning in the Museum. London, New York : Routledge, 2002. 203 s. ISBN 0-415-09776-2.
- HOOPER-GREENHILL, Eilean. Museums and their Visitors. 2. vyd. London : Routledge, 1996. 206 s. ISBN 0-415-06857-6.
- HOOPER-GREENHILL, Eilean. The Educational Role of the Museum. London, New York : Routledge, 1994. 340 s. ISBN 0-415-11287-7.
- Chadwick, Alan - Stannett, Annette: Museums and Adults Learning: perspectives from Europe. London 2000
- KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada Publishing
- Kirshenblatt-Gimblett, Barbara: Destination Culture. Tourism, Museums, and Heritage. Berkeley - Los Angeles - London, University of California Press 1998
- LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
- MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
- Muzeum a publikum/Museum and Public : sborník ze semináře/Seminar Proceedings. Opava : Slezské muzeum Opava, 1990. 97 s.
- Runyard, Sue - French. Ylva: Marketing and Public Relations Handbook. Walnut Creek Altamira 1999
- SHERMAN, Daniel J. (ed.). Museum Culture : Histories, Discourses, Spectacles. London : Routledge, 1994. 301 s. ISBN 0-415-09273-6.
- SUK, Richard. Výzkum návštěvnosti muzeí III. Praha : Muzeologický kabinet při Národním muzeu v Praze, 1970. 123 s.
- Thomas, Selma - Mintz, Ann: The Virtual and the Real. Media in the Museum. Washington, American Association of Museums 1998
- TALBOYS, Graeme K. Museum Educator s Handbook. Aldershot, Brookfield : Gower, 2000. ISBN 0-556-08173-3.
- Výukové metody
- teoretická příprava
- Metody hodnocení
- Výuka sestává z přednášek a z prezentací týmových seminárních témat k problematice vybraných témat muzejní práce s veřejností. V průběhu kurzu studenti ústně prezentují a odevzdají písemnou podobu týmové seminární práce. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou e-learningu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2012/MUI_26