FF:PGDS025 Výzkum jako osobní příběh výzk - Informace o předmětu
PGDS025 Výzkum jako osobní příběh výzkumníka
Filozofická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Peter Gavora, CSc. (přednášející), prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (zástupce)
Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Předmět je určen pouze doktorským studentům oboru pedagogika.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Cíle předmětu
- Študent v tomto kurze pochopí súvislosti medzi osobnou a vedeckou stránkou výskumu a uvedomí si šírku a zložitosť rozhodnutí, ktoré musí výskumník urobiť na ceste o prvého impulzu k výskumu cez jeho realizáciu až k publikačným zámerom. Na pozadí biografického rozprávania si študent prehĺbi niektoré vedomosti z metodológie výskumu.
- Osnova
- Výskum nemožno odtrhnúť od jeho realizátora-výskumníka. Publikovaná správa o výskume (štúdia, dizertácia) obyčajne nehovorí nič o výskumníkovi samotnom: o tom, aké rozhodnutia musel výskumník prijať, aké odborné i mimoodborné dilemy musel riešiť, akým obmedzeniam musel čeliť alebo akým výhodám sa mohol tešiť. Pritom nejde len o vedecké otázky, ale aj o osobné, životné predpoklady a rozhodnutia. Prednáška ukáže na exemplárnych príkladoch príbeh výskumu a výskumníka, ktorý bude zlučovať stránku osobnú a metodologickú. Ukáže príbehy niekoľkých výskumov od prvých inšpirácií a nápadov cez ich zrenie a realizáciu až po napísanie správy (štúdie) a jej postpublikačný osud. Biografické poňatie nebude redukovať výklad o metodologickej stránke výskumu, naopak, bude ju z iného hľadiska posilňovať.
- Literatura
- GAVORA, Peter. Akí sú moji žiaci? : pedagogická diagnostika žiaka. 2., aktualiz. vyd. Nitra: Enigma, 2010, 216 s. ISBN 9788089132911. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva - Vendula Hlavatá. Druhé, rozšířené česk. Brno: Paido, 2010, 261 stran. ISBN 9788073151850. info
- GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
- English-Czech educational dictionary. Edited by Jiří Mareš - Peter Gavora. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 215 s. ISBN 80-7178-310-2. info
- GAVORA, Peter. Výskumné metódy v pedagogike. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1997, 198 s. ISBN 80-223-1173-1. info
- GAVORA, Peter a Jiří MAREŠ. English-Slovak educational dictionary. Bratislava: Iris, 1996, 240 s. ISBN 80-88778-25-5. info
- GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 808593115X. info
- GAVORA, Peter. Žiak a text. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1992. ISBN 8008003332. info
- Výukové metody
- Výuka ve třech blocích: 5. 3. 2012, 2. 4. 2012, 7. 5. 2012. Vždy od 1400 do 1730 v učebně ACOR - Veveří 26/28, budova L, druhé patro.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2012/PGDS025