SJ0B773 Španělská literární scéna na přelomu 20. a 21. století

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Darebný, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé sudé úterý 12:30–14:05 zruseno D21
Předpoklady
Se supone que los alumnos han aprobado el curso de la Literatura Española.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Jiné omezení: Zápis do předmětu je podmíněn souhlasem učitele
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Este curso ofrece un panorama general de la literatura contemporánea española desde la década de los 90, cuando el país vive un período agitado, marcado por importantes cambios políticos y sociales. En el campo literario surge una serie de obras extremadamente interesantes, cuyos autores pertenecen a varias generaciones literarias entre las que hay que destacar la Generación X. Kurz pojednává o současné španělské literatuře od 90. let 20. století až do dnešních dnů.
Osnova
  • 1.Introducción al contexto histórico, cultural y social concreto./ 2. Los precursores: Los grandes novelistas de la Generación del 36 (C.J.Cela, M.Delibes, G. Torrente Ballester) y de la Generación del Medio Siglo (A.M. Matute, C.Martín Gaite, Juan Goytisolo) 3. Los grandes novelistas de la Generación del 68 (E. Mendoza, M. Vázquez Montalbán, Soledad Puértolas, etc.) 4. Los grandes novelistas de los Novísimos (i. e. la Generación de los 80, A. Muñoz Molina, Juan José Millás, Javier Marías, Bernardo Atxaga, etc.) 5. La Generación X. José A. Mañas/ Ray Loriga/Lucía Etxebarría/ 6. Otras tendencias. Care Santos. Cuca Canals/ 7. Alex de la Iglesia/ 8. Literatura globalizada: Jaime Bayly, Jorge Eduardo Benavides, Fernando Iwasaki. 9. Nueva generación literaria: Vanessa Montfort 10. Juan Carlos Méndez Guédez Jednotlivá témata se vztahují k vybraným autorům daného období a jejich nejvýznačnějším dílům.
Výukové metody
Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou komentářů student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem.
Metody hodnocení
Lectura y comentarios de los textos recomenadados. Presentación de un tema escogido por los alumnos en clase o entrega de un trabajo escrito. Es necesario asistir a las clases y tomar parte activa en los debates. Zápočet: student získává za aktivní účast v semináři (80%) a po zpracování jednoho tématu (formou prezentace v hodině nebo písemně) dle vlastního výběru (úspěšnost 20%), kde prokazuje schopnost propojit teoretické znalosti s analýzou a interpretací literárního textu. Od studenta se očekává pravidelná a aktivní účast ve všech hodinách.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Informace učitele
De los alumnos se espera una participación activa en las clases para poder desarrollar debidamente los debates. Advertencia: Se trata de un curso cuya forma es presencial, i.e. es indispensable asistir a todas las clases sin excepción.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2013.