AEB_42 Modelové řešení archeologické prezentace produktem

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Dr. phil. Peter Milo (přednášející)
Josef Maňák (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Zdeněk Měřínský, CSc.
Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Šibíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 18. 2. 17:30–19:05 C31, Po 18. 3. 17:30–19:05 C31, Po 15. 4. 17:30–19:05 C31, Po 13. 5. 17:30–19:05 C31
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8
Cíle předmětu
Získání schopnosti seberealizace, úspěšného vývoje a prezentace pomocí vytvářeného produktu pro odbornou či laickou veřejnost (např. interaktivní výuková webová aplikace, audiovizuální výstup pro základní školy, interaktivní turistický průvodce, desková hra, atd.). Meze kreativity se nekladou, jedinou podmínkou je spojitost s oborem archeologie. V průběhu vyhledávání vhodné poptávky po produktu, který bude mít dostatečný potenciál úspěšnosti ve vybrané cílové skupině, vývoje, realizace a prezentace, si studenti osvojí a rozvinou schopnosti a zkušenosti efektivního řešení problémů, kreativity, ICT znalostí, spolupráce v realizačním týmu, konkurenceschopnosti ve sféře produktové strategie, práce na projektu a prezentace. Všechny zmíněné schopnosti a zkušenosti přesahují sféru oborového zaměření a napomáhají tak v širším uplatnění na trhu práce. Dosavadní výuka na oboru archeologie FF MU neposkytuje studentům dostatečnou znalost jmenovaných schopností a zkušeností. Studenti svým produktem, tak mohou vytvořit hodnotu nad akademický rámec a věnovat se projektu, který by nemohl být realizován v rámci bakalářských a diplomových prací.
Osnova
  • Základní body: okolnosti ovlivňující úspěšnost, hlubinná psychologie, vlastní práce na projektu, prezentování projektu.
Literatura
    doporučená literatura
  • COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí : zásady osobního rozvoje, které změní váš život. 2. vyd. Praha: Management Press, 2011, 342 s. ISBN 9788072612413. info
  • RUIZ, Miguel. Čtyři dohody : kniha moudrosti starých Toltéků : [praktický průvodce osobní svobodou]. Translated by Viktor Faktor. Hodkovičky: Pragma, 2001, 134 s. ISBN 8072058266. info
  • DOLEŽAL, Jan, Pavel MÁCHAL a Branislav LACKO. Projektový management podle IPMA. 2., aktualizované a doplně. Praha: Grada Publishing, 2012, 526 stran. ISBN 9788024742755. URL info
  • GROF, Stanislav. Když se nemožné stane. Práh, 2012. 412 s. ISBN 978-80-7252-359-7.
Výukové metody
e-learning, skupinový projekt
Metody hodnocení
skupinový projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2000, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015.