FF:AJ22082 Pragmatika - Informace o předmětu
AJ22082 Pragmatika
Filozofická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 12:30–14:05 G32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Jiné omezení: Předmět si nemohou zapsat studenti Bc. studia AJ - Mateřské obory/plány
- předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to provide information and application of pragmatic principles and their manifestation in spoken and written discourse. At the same time, the study of interactive meaning covers discourse markers and other means of expressing mutuality, such as phatic communion and small talk. At the end of the course students should be able to: understand and explain basic pragmatic concepts such as implicature, cooperative principle, indirectness, politeness principle, speech acts, etc., and analyze both spoken and written texts, applying these concepts.
- Osnova
- Pragmatics and Semantics
- Implicature
- Cooperative Principle
- Indirectness
- Theories of Politeness
- Speech Acts
- Conversaion Analysis
- Literatura
- MEY, Jacob L. Pragmatics :an introduction. 2nd ed. Oxford: Blackwell, 2001, xiv, 392 s. ISBN 0-631-21131-4. info
- YULE, George. Pragmatics. First published. Oxford: Oxford University Press, 1996, xiv, 138. ISBN 0194372073. info
- THOMAS, Jenny. Meaning in interaction : an introduction to pragmatics. Harlow: Longman, 1995, xii, 224. ISBN 0582291518. info
- Výukové metody
- Lectures, class discussion, reading.
- Metody hodnocení
- Assessment: A test counting toward 45% of the grade, an essay counting toward 45% of the grade, participation in class discussion (10% of the grade). To get an A, a student has to score a minimum of 92%. To get a B, a student has to score a minimum of 84%. To get a C, a student has to score a minimum of 76%. To get a D, a student has to score a minimum of 68%. To get an E, a student has to score a minimum of 60%. A student who fails to score a minimum of 60% gets an F. Homework: pre-class and follow-up readings. Attendance: obligatory.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=2600
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/AJ22082