FF:CJQP11 ČJ pro ciz.tvůrčí psaní II - Informace o předmětu
CJQP11 Český jazyk pro cizince - tvůrčí psaní II
Filozofická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Eva Rusínová
Kabinet češtiny pro cizince – Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Muchová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet češtiny pro cizince – Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 14:10–15:45 C32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Do kurzu se studenti přihlašují formou přihlášek v Kabinetu češtiny pro cizince (nikoli přes IS). - Mateřské obory/plány
- Multidisciplinární studia (program CST, KOS)
- Cíle předmětu
- Práce v semináři je založena na řízeném psaní v kolektivu za pomoci stimulačních technik, technik na odblokování a technik asociativních (např. clustering, abecedář, akrostich, automatické psaní k tématu).
Absolvent kursu bude schopen porozumět tvůrčím principům tvorby složitých textů různých žánrů; vyložit rozdílné komunikační funkce textu a tvořit úspěšně komunikující texty. - Osnova
- Kolektivní text.(KLubíčko)
- Automatický text řízený. (Zahrada (/stůl /světlo)mého stáří)
- Akrostich. (Pohádková postava; Klíčové slovo)
- Variace experimentální poezie.
- Digrese v literárním textu (Hrnečku, vař!)
- Změna žánru (O princezně na hrášku)
- Změna vypravěčské perspektivy (Perníková chaloupka)
- Clustering k fotografii.
- Příběhy podle fotografií
- Zastavený čas
- Tvorba metafor (Můj dům, když spím)
- Balení kufru
- Literatura
- BRHELOVÁ, Eva. Tvorba dramatického textu a její pedagogické aplikace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2006, 285 s. ISBN 8086928179. info
- FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 s. ISBN 80-85931-99-0. info
- RICO, Gabriele L. Writing the natural way : using right-brain techniques to release your expressive powers. Rev. ed. New York: Tarcher/Putnam, 2000, xix, 262. ISBN 0874779618. info
- Výukové metody
- Používané výukové metody:
Výklad, nápodoba, procvičování dovedností vlastním psaním, diskuse a reflexe tvůrčího procesu. - Metody hodnocení
- Aktivní účast a soubor textů ze seminářů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/CJQP11