FF:JAP127 Japonský jazyk II. - Informace o předmětu
JAP127 Japonský jazyk II.
Filozofická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Jakub Havlíček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Lucie Čelková
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 19:10–20:45 zruseno C21
- Předpoklady
- RLB126 Japonština I || JAP126 Japonský jazyk I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je rozvíjet znalost základů mluvené japonštiny. Studenti, kteří chtějí kurz navštěvovat, musí disponovat znalostí slabičných abeced hiragany a katakany a alespoň několika desítek základních znaků kandži. Kurz je zaměřen na rozvoj jednoduchých konverzačních schopností a schopnosti porozumění mluvené řeči. Po úspěšném absolvování kurzu je student schopen vést jednoduchou konverzaci v japonštině v základních životních situacích.
Student je po absolvování kurzu schopen
popsat stavbu jednoduché japonské věty;
interpretovat význam jednoduchých sdělení;
využít znalost základní slovní zásoby a gramatických struktur při formulaci jednoduchých větných konstrukcí;
rozlišit základní kategorie japonské gramatiky;
konstruovat jednoduchá sdělení na základě probrané slovní zásoby, gramatických struktur a konverzačních obratů;
zdůvodnit správnost použití probrané slovní zásoby a konverzačních obratů v základních životních situacích. - Osnova
- 0. Úvodní informace ke kurzu;
- 1. Opakování učiva kurzu JAPX102 Japonský jazyk I;
- 2. Existenciální slovesa - „ga arimasu/imasu“;
- 3. Popis umístění osob a věcí, „suki(na)“ – „kirai(na)“, slovní zásoba;
- 4. Pozvání – návrh, barvy, slovní zásoba;
- 5. Výzva, plán, slovní zásoba;
- 6. Počítání plochých objektů, slovní zásoba;
- 7. Denní rozvrh;
- 8. Minulý čas, slovní zásoba;
- 9. Partikule „to“, „mo“;
- 10. Dny v týdnu, měsíce, roky, roční období;
- 11. Adjektiva, slovní zásoba;
- 12. Opakování učiva, cvičení.
- Literatura
- Kenneth G. Henshall, Tetsuo Takagaki (1990, 2003) Guide to Learning Hiragana & Katakana: First Steps to Reading and Writing Japanese. Tokyo: Tuttle Publishing.
- • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002.
- • Kiyo Saka: Speak Japanese, Book 1: A Textbook for Young Students. Japan Publication Trading.
- Výukové metody
- Přednášky - teoretická příprava, písemná, poslechová a konverzační cvičení.
- Metody hodnocení
- Závěrečný písemný test, k úspěšnému zvládnutí testu je potřeba dosáhnout alespoň 80 bodů ze 100. Podmínkou je pravidelná účast na výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět je třeba registrovat současně s kurzem JAPX110 "Japonské písmo II."
Předmět je určen studentům mimo obor japanistika.
Předmět je třeba registrovat současně s kurzem JAPX110 Japonské písmo II.
Předmět je určen studentům mimo obor japanistika.
Studenti, kteří se chtějí do kurzu zapsat, musí být schopni aktivně používat hiraganu a katakanu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/JAP127