FF:PG_ZKUPP13 Závěrečný projekt - Informace o předmětu
PG_ZKUPP13 Závěrečný projekt
Filozofická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 2/18. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michal Diviš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Igor Klečka (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Předmět je určen pouze studentům vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení pro učitele, který je podpořen projektem Zkušenostně reflektivního učení pro praxi: podpora odborné přípravy stávajících a budoucích učitelů. V ideálním případě ve spojení s realizovanou terénní praxí či přípravou a vedením zážitkového kurzu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zkušenostně reflektivní učení pro učitele (program FF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět představuje spolu se závěrečnou zkouškou pomyslný vrchol celého studia ZKUPP. Jeho cílem je vytvořit pro konkrétní klientelu a organizaci smysluplný, komplexní a zároveň i inovativní projekt, jehož prostřednictvím student prokáže svou orientaci v teoretických a metodických východiscích studované problematiky a schopnost jejich aplikace do reálného a v praxi bez problémů realizovatelného výstupu. S ohledem na studijní zaměření se předpokládá směřování témat projektů do oblasti školní praxe, např. plnění rámcového vzdělávacího programu, resp. jeho průřezových témat (osobnostní a sociální výchova, multikulturní výchova, environmetální výchova apod.), programů primární prevence sociálně patologických jevů, popř. jiných činností spojených s náplní práce učitelů, školních metodiků prevence, školních psychologů apod.
- Osnova
- • Do 8.2. student vybírá svého konzultanta a jeho jméno zadává do ELFu • Do 8.3. student zapisuje do ELFu konzultantem schválené téma, cíl projektu, jeho stručnou anotaci, cílovou skupinu, a to tak, aby mohlo být posouzeno, nakolik navrhovaný projekt odpovídá svému zadání • Do 30.4. student odevzdává plnou verzi projektu, který je již schválený konzultantem. • Do 2.5. jsou studenti rozřazeni do jednotlivých skupin a sekcí. Ke každému projektu je přidělen jeden jeho oponent, jenž podle kritérií vložených do ELFu vypracuje posudek v rozsahu 1A4. Ten odevzdá do 7.5. opět do ELFu. • Konzultanti, kteří odpovídají za kvalitu vedení projektů a jsou odbornými garanty ve vztahu k aplikaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti školství: Dr. Kolář, Mgr. Klečka; Mgr. Diviš.
- Literatura
- Becoming a reflective english teacher. Edited by Andrew Green. Maidenhead: Open University Press, 2011, xvi, 223 p. ISBN 9780335242917. info
- RODRIGUEZOVÁ, Veronika a Jana HRUBÁ. Člověk a společnost. Diskuse o přínosu zavádění RVP a ŠVP pro jednotlivé obory a oblasti. In Člověk a společnost. Diskuse o přínosu zavádění RVP a ŠVP pro jednotlivé obory a oblasti. 1. vyd. Brno: Mravenec, 2008, s. 27-31. ISBN 978-80-86994-63-5. info
- BROCKBANK, Anne a Ian MCGILL. Facilitating reflective learning in higher education. 2nd ed. Maidenhead: McGraw-Hill, 2007, xiv, 368. ISBN 9780335220915. info
- The handbook of experiential learning. Edited by Melvin L. Silberman. San Francisco: John Wiley & Sons, 2007, ix, 386. ISBN 9780787982584. info
- BEARD, Colin a John P. WILSON. Experiential learning : a best practice handbook for educators and trainers. 2. ed. London: Kogan Page, 2006, v, 314. ISBN 9780749444891. info
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia - RVP G. Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006, 98 s. URL info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- HENDERSON, James G. Reflective teaching : the study of your constructivist practices. 2nd ed. New Jersey: Prentice Hall, 1996, 265 s. ISBN 0-02-353521-0. info
- Výukové metody
- Samostatná individuální práce studentů na projektu. Pravidelné konzultace se zvolenými odbornými garanty, a to jak v individuální, tak ve skupinové (kolokviální) formě.
- Metody hodnocení
- Do 30.4. odevzdávají studenti po schválení svými vedoucími do ELFu plné verze projektů a rovněž do tohoto data vyplňují elektronickou zpětnou vazbu. Nedodržení tohoto termínu znamená nemožnost ukončit předmět, a to bez výjimky.
- Informace učitele
- Kritéria pro obsah projektu: Rozsah: min. 15 A4 Struktura a obsah projektu: Finální podoba musí obsahovat všechny z následujících oblastí: • podrobná analýza potřeb cílové skupiny (žáci, studenti, učitelé, jiní pedagogičtí pracovníci, rodiče apod.), • identifikace komplexních programových cílů (pedagogický, dramaturgický) ve vztahu k aplikaci zkušenostně reflektivního učení pro oblast školství (třída, škola,…), • návrh struktury programu (včetně časového provázání), • anotace použitých aktivit či technik (včetně identifikace dílčích cílů, nástinu časového provázání, popisu možných variant užití apod.), • popis přípravy a dramaturgie kurzu (harmonogram přípravy, výběr týmu a jeho kompetence, logistika příprav, zasazení do prostředí apod.), • analýzu průběhu kurzu (práce s účastníky, rizika a jejich předcházení apod.), • cenová kalkulace. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/PG_ZKUPP13