FF:FAV274 Produkční kultura ve filmu II - Informace o předmětu
FAV274 Produkční kultura v současném filmu a televizi II
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/4/0. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Luděk Havel, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14:10–15:45 C34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- - lépe rozumět současnému českému filmu jako průmyslu a produkční kultuře - porozumět způsobům, jak struktura a převládající praktiky domácího mediálního průmyslu ovlivňují výsledné filmy a TV pořady
- Osnova
- V tomto navazujícím semináři se budeme věnovat otázkám současné české filmové a televizní produkce: aktuálním produkčním trendům, struktuře filmového a televizního průmyslu, jejich trhu, profesní komunitě a vztahům mezi podmínkami produkce a estetickými vlastnostmi výsledných děl. Předmět bude zároveň využívat výsledky zúčastněného pozorování realizovaného stážisty projektu FIND jakožto příkladů kolektivní etnografie produkční kultury. Zaměříme se na konkrétní případy klíčových "hráčů", kteří nastavují standardy nebo mění pravidla hry na současném trhu, mj. na nejvýznamnější firmy z oblasti televizní produkce (HBO), nezávislé filmové produkce (Negativ), a zahraničních zakázek (Stillking)
- Rozvržením látky budeme navazovat na minulý semestr (absolvování semináře z minulého semestru ale není podmínkou účasti):
- 1. průmysl a pole mediální produkce
- - struktura mediální produkce v ČR: čeští filmoví producenti, zahraniční produkce, televize; role SFK, role FAMU, role festivalů, role evropské legislativy a podpůrných programů; podmíněnost domácím a mezinárodním trhem
- - trendy: globalizace a transnacionalizace (runaway production, koprodukce, minoritní koprodukce, adaptace formátů), konvergence (sbližování mezi médii)
- 2. produkční komunita
- - počet, struktura, formy pracovních poměrů, kariérní vzorce, centrum a periférie, mobilita
- - sítě a klastry neformálních kolaborativních vztahů - genderové, třídní
- 3. produkční kultura
- - formy reflexivity profesní komunity a firem, marketing i reflexe zdola: Fites a Synchron, Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová komora, výpovědi tvůrců, blogy, marketingové kampaně
- - etnografie produkční kultury: výsledky zúčastněného pozorování
- 4. produkční estetika
- - žánrová a stylová diferenciace v závislosti na pozicích jednotlivých firem, skupin a tvůrců v poli mediální produkce
- - umělecká inovace vs. recyklace (návraty k osvědčeným vzorcům a postupům)
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- Ukončení a kredity:
- aktivita v hodině
- referát nebo prezentace (stážisté)
- písemná úvaha na jedno z témat, která budeme probírat v semináři, doplněná o vlastní materiál v poměru 50:50. Témata a zadání prací budou vyhlášena v hodině 11. 12. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/FAV274