JAP125 Základní náslech japonštiny

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Natsuko Pavlícková (přednášející), Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 12:30–14:05 N01023
Předpoklady
JAP101a Japonské písmo I.- výklad && JAP101b Japonské písmo I.- cvičení && JAP102a Japonský jazyk I. - výklad && JAP102b Japonský jazyk I. - cvičení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student si v návaznosti na kurz JAP102 Japonský jazyk I osvojuje základní schopnost rozumět jednoduchým promluvám mluvené japonštiny v podání rodilého mluvčího. Zasazuje doposud probrané gramatické konstrukce do kontextu souvislejších textů a seznamuje se tak s vysoce kontextuálním charakterem japonského jazyka. Student také rozvíjí znalost slovní zásoby a seznamuje se se základními strategiemi japonské komunikace.
Osnova
  • 1. Úvod;
    2. Základní pozdravy;
    3. Představování sebe sama;
    4. Umístění objektů v prostoru;
    5. Popis vlastností;
    6. Denní režim;
    7. Zvyky v minulosti;
    8. Vyjádření subjektivity;
    9. Interakce ve škole;
    10. Interakce na pracovišti;
    11. Shrnutí;
    12. Závěrečný test.
Literatura
    povinná literatura
  • BANNO, Eri. Genki : an integrated course in elementary Japanese. 1st ed. Tokyo: Japan Times, 1999, 353 s. ISBN 4789009823. info
    doporučená literatura
  • Kudoo Setsuko (eds.), Tanoshiku kikoo I, Tokyo: Bonjinsha, 1992.
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Makino Akiko (eds.), Chookai task 25, Tokyo: 3A Network, 2003.
  • MAKINO, Akiko, Yone TANAKA a Itsuko KITAGAWA. Minna no nihongo. 1st pub. Tokyo: 3A Corporation, 2005, 77 s. ISBN 9784883193370. info
    neurčeno
  • Doplňkové materiály dle výběru vyučujícího
Výukové metody
Poslech audio materiálů s doplňkovým výkladem lektora. Důraz je kladen na schopnost identifikovat informačně nosné části mluveného diskursu. Rychlost mluvy je na základní úrovni, hovorové a fatické výrazy jsou zastoupeny zcela minimálně.
Metody hodnocení
Poslechový test. Součást hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.