MUI_293 Muzeum, komunita, styl a móda

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 14:10–15:45 pracovna
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Získat povědomí o nejvýraznějších projevech a formách módní kultury 20. a 21. století, v souvislosti se sbírkami a expozicemi vybraných kulturních institucí v ČR i zahraničí. Posluchači budou schopni po absolvování kurzu zařadit projevy módních a oděvních fenoménů do širšího kontextu a orientovat se v problematice prezentace a interpretace tohoto fenoménu i z hlediska komunity, stylu, oděvní politiky nebo reklamy.
Osnova
  • 1. Komunita a styl 2. Historie odívání 3. Ikonizace módy 4. Sociologie, filozofie a strategie významných oděvních domů a značek 5. Prezentace módy v muzeích a galeriích 6. Móda a reklama
Literatura
  • ANGELETTI, Norberto a Alberto OLIVA. In Vogue : the illustrated history of the world's most famous fashion magazine. 1st pub. New York: Rizzoli, 2012, 444 s. ISBN 9780847839452. info
  • KYBALOVÁ, Ludmila. Od "zlatých dvacátých" po Diora. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2009, 253 s. ISBN 9788071061427. info
  • BAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising : a media literacy guide. Edited by David Considine. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009, xxvi, 196. ISBN 9780313347559. info
  • Fashioning film stars : dress, culture, identity. Edited by Rachel Moseley. 1st pub. . London: BFI, 2005, x, 188. ISBN 9781844570676. info
  • Móda : z dějin odívání 18., 19. a 20. století : sbírka Kyoto Costume Institute. Translated by Blanka Brabcová. Vyd. 1. Praha: Slovart, 2003, 735 s. ISBN 3822826243. info
  • LIPOVETSKI, Gilles. Říše pomíjivosti. Móda a její úděl v moderních společnostech. Praha: Prostor, 2002. ISBN 80-7260-063-X. info
  • Fashion and style : the best from 20 years of i-d. Edited by Terry Jones. Köln: Taschen, 2001, 606 s. ISBN 3822857785. info
  • MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising : understanding cultural paradoxes. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1998, xx, 316. ISBN 0803959699. info
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/MUI_293