FF:MUI_293 Muzeum, komunita, styl a móda - Informace o předmětu
MUI_293 Muzeum, komunita, styl a móda
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 14:10–15:45 pracovna
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Muzeologie (program FF, B-HI) (2)
- Muzeologie (program FF, B-HS)
- Muzeologie (program FF, N-HI) (2)
- Muzeologie (program FF, N-HS)
- Cíle předmětu
- Získat povědomí o nejvýraznějších projevech a formách módní kultury 20. a 21. století, v souvislosti se sbírkami a expozicemi vybraných kulturních institucí v ČR i zahraničí. Posluchači budou schopni po absolvování kurzu zařadit projevy módních a oděvních fenoménů do širšího kontextu a orientovat se v problematice prezentace a interpretace tohoto fenoménu i z hlediska komunity, stylu, oděvní politiky nebo reklamy.
- Osnova
- 1. Komunita a styl 2. Historie odívání 3. Ikonizace módy 4. Sociologie, filozofie a strategie významných oděvních domů a značek 5. Prezentace módy v muzeích a galeriích 6. Móda a reklama
- Literatura
- ANGELETTI, Norberto a Alberto OLIVA. In Vogue : the illustrated history of the world's most famous fashion magazine. 1st pub. New York: Rizzoli, 2012, 444 s. ISBN 9780847839452. info
- KYBALOVÁ, Ludmila. Od "zlatých dvacátých" po Diora. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2009, 253 s. ISBN 9788071061427. info
- BAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising : a media literacy guide. Edited by David Considine. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009, xxvi, 196. ISBN 9780313347559. info
- Fashioning film stars : dress, culture, identity. Edited by Rachel Moseley. 1st pub. . London: BFI, 2005, x, 188. ISBN 9781844570676. info
- Móda : z dějin odívání 18., 19. a 20. století : sbírka Kyoto Costume Institute. Translated by Blanka Brabcová. Vyd. 1. Praha: Slovart, 2003, 735 s. ISBN 3822826243. info
- LIPOVETSKI, Gilles. Říše pomíjivosti. Móda a její úděl v moderních společnostech. Praha: Prostor, 2002. ISBN 80-7260-063-X. info
- Fashion and style : the best from 20 years of i-d. Edited by Terry Jones. Köln: Taschen, 2001, 606 s. ISBN 3822857785. info
- MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising : understanding cultural paradoxes. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1998, xx, 316. ISBN 0803959699. info
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/MUI_293