FF:PGK22B38 ICT ve vzdělávání - Informace o předmětu
PGK22B38 Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1/0. blokově. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Staudková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Jiné omezení: Předmět nemusí být určen pro I. ročník studia. Nutná konzultace s vyučujícím a kontrola aktuálního rozvrhu. - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Tento kurz se zaměřuje problematiku ICT ve vzdělávání. Téma ICT ve vzdělávání je studováno v různých rovinách a z různých pohledů. Studenti se budou věnovat problematice začleňování ICT do školního vzdělávání (např. do práce učitelů, do života školy apod.) a také do vzdělávání dospělých. Důraz je kladen na rovněž na téma, jak lze danou problematiku zkoumat, jaké výzkumy již byly realizovány, jaké přinesly výsledky, kde je možné obecně hledat empirická data o ICT ve vzdělávání apod. Pozornost je věnována rovněž problematice sociálních sítí, ICT v životě a učení dospělých, e-learningu, ale také bezpečnosti dat i bezpečnosti při pohybu ve virtuálním prostředí. Na konci tohoto kurzu by měli mít studenti přehled o obecných otázkách implementace ICT do vzdělávání a možnostech zkoumání dané problematiky, budou znát některé školsko-politické dokumenty týkající se ICT ve vzdělávání, budou schopni vyhledat empirická data k tomuto tématu a interpretovat je. Studenti získají přehled o možnostech (nejenom) didaktického využití ICT ve škole. V neposlední řadě budou schopni využívat některé přístroje moderní didaktické techniky (ICT).
- Osnova
- Úvod do problematiky (zdroje, vymezení tématu apod.)
- Moderní výukové prostředky (didaktická technika) a jejich využití ve výuce.
- ICT ve vzdělávání (obecně-teoretický pohled).
- ICT ve škole a školním vzdělávání a v práci učitele.
- ICT ve vzdělávání dospělých Výzkum v oblasti ICT
- Výukové metody
- vysvětlení zadání seminárních projektů (projektová výuka); společná práce studentů na projektech; prezentace a diskuze o výsledcích projektů;
- Metody hodnocení
- Seminární projekt v písemné podobě; Prezentace v hodině; Písemná zpráva;
- Informace učitele
- http://elf.phil.muni.cz/elf/
Všechny základní informace o průběhu kurzu jsou publikovány v online kurzu v prostředí ELF, do něhož mají studenti kdykoliv přístup. Základní informace obsahují program kurzu, podmínky jeho absolvování předmětu, témata seminárních prací, požadavky na jejich zpracování, způsoby prezentace prací (jsou-li zadány) apod. Studenti jsou povinni se s těmito podmínkami seznámit. Termíny zkoušek jsou zveřejňovány v IS MU. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět byl do minulého roku vypisován pod názvem Internet ve vzdělávání. Od letošního roku už bude vypisován pouze pod současným názvem. Změna názvu souvisí s koncepční změnou výuky předmětů týkajících se ICT ve vzdělávání.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/PGK22B38