FF:PG_ZKUPP11 Terénní praxe - Informace o předmětu
PG_ZKUPP11 Terénní praxe
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/20. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Soňa Cpinová (cvičící)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Rychecká (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14. 4. 15:00–19:00 L35
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(4)&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
Předmět je určen pouze pro studenty vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8 - Mateřské obory/plány
- Zkušenostně reflektivní učení pro učitele (program FF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Terénní praxe představuje ukotvení znalostí a dovedností, které studenti nabrali během svého studia. V jejím rámci budou mít možnost realizovat program osobnostně sociálního rozvoje založený na zkušenostně reflektivním učení pro skutečnou klientelu, a to v rámci zadání dle svých osobních a profesních preferencí. Během praxe bude studentům poskytována metodická podpora a interní nebo externí supervize tak, aby mohli ze své zkušenosti vytěžit maximum efektu.
- Osnova
- • Úvodní setkání k praxím (organizační záležitosti: zadání termínů praxe a požadavků na ukončení a podobně). • Realizace praxe. • Závěrečné setkání nad realizovanými praxemi.
- Literatura
- NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
- HUMPOLÍČEK, Pavel a Alena UHROVÁ. Desatero pro praxi - aneb jak využít povinnost. První vydání. Brno: MSD, s.r.o. Brno, 2006, 12 s. ISBN 80-86633-57-8. URL URL info
- TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006, 149 s. ISBN 8073671786. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Přímá praxe s klienty.
- Metody hodnocení
- Účast na skupinovém supervizním setkání nad proběhlou praxí, které proběhne 14.4.2014 (15:00 až 19:00 v učebně ACOR). Po účasti na supervizním setkání je nutné odevzdat sebereflektivní eseje v rozsahu 2 – 3 normostran na téma: Desatero lektora, zpětnou vazbu na kurz a podepsat prezenční listinu. Všechny tyto úkoly musí být splněny do 20. 4. 2014. Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět
- Informace učitele
- Další informace o praxích budou zvěřejněny v rámci úvodní hodiny semestru. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/PG_ZKUPP11