FF:UZFJ1A108X Didaktika francouzštiny II - Informace o předmětu
UZFJ1A108X Didaktika francouzštiny II
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 7. 3. 9:10–10:45 C31, 10:50–12:25 N01023, Pá 25. 4. 10:50–12:25 G25, 13:20–14:55 G25
- Předpoklady
- UZFJ1A104X Didaktika francouzštiny I
Pouze pro posluchače, kteří absolvovali Didaktiku I (UZFJ1A104X). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: . - Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce francouzského jazyka a jazykovým hrám.
- Osnova
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literatura
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- SILVA, Haydée. Le jeu en classe de langue. Edited by Dominique Abry. [Paris]: CLE International, 2008, 207 stran. ISBN 9782090353495. info
- Caré, J.M., Debyser, F., Jeu, langage et créativité, Hachette, 1991
- Julien, Patrice, Activités ludiques, Clé International, Paris, 1988
- Arnaud,M.H., Jeannard,R: Fabriquer des exercices de francais, Hachette, 1993
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou semináře, kdy po krátkém teoretickém úvodu je práce věnována analýze vybraných autentických materiálů a jazykovým hrám. Formou zpracování konkrétního autentického materiálu pak student prokazuje schopnost propojit své teoretické znalosti s nabytými praktickými dovednostmi.
- Metody hodnocení
- Předmětem ústní zkoušky jsou okruhy probírané v Didaktice I. a II. Předpokladem připuštění ke zkoušce je vypracování analýzy vybraného autentického materiálu a k němu navrhovaných aktivit a seminární práce na lingvodidaktické téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/UZFJ1A108X