FF:VIKMA16 Učící se společnost - Informace o předmětu
VIKMA16 Učící se společnost
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Michal Lorenz, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 10:50–12:25 zruseno C21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Přednášky se věnují současnému trendu ve vzdělávání - fenoménu otevřeného vzdělávání. Cílem otevřeného vzdělávání je zkvalitnit výuku, sdílet dobrou praxi a zajistit rovnoměrnějíší přístup ke vzdělávání. Cílem přednášek je naučit se připravovat přednášku, prezentovat obsah před studenty, vytvářet elektronické vzdělávací obsah ve formě rozcestníku, správa diskuzí v elektronickém prostoru. Předmět představuje kombineci sebeřízeného vzdělávání a řízených přednášek vyučujícího a debat nad zásadními otázkami současného vzdělávacího systému. Dílčím cílem je zapojit studenty do vzdělávacího procesu formou přednášení a mapování aktivit souvisejících s otevřeným vzděláváním.
- Osnova
- 1. Design obsahu kurzu
2. Učící se společnost
3. Otevřené vzdělávací technologie
4. Imerzivní vzdělávací prostředí
5. Otevřené vzdělávací zdroje a digitální knihovny
6. Otevřený obsah - produkce a udržitelnost
7. Otevřené vzdělávací znalosti
8. Právní aspekty zpřístupňování otevřeného vzdělávání
9. EU a otevřené vzdělávání: politika, strategie a modely financování
10. Otevřené vzdělávání a digital divide: bariéry a nerovnosti
11. Vzdělávací, studentské zkušenosti a motivace studentů a učitelů v otevřeném vzdělávání
12. Evaluace výsledků otevřeného vzdělávání
13. Teorie vzdělávání a technologie
- 1. Design obsahu kurzu
- Výukové metody
- - teoretické přednášky
- skupinová prezentace
- řízení diskuze v elektronickém vzdělávacím prostředí
- organizace vzdělávacích zdrojů - Metody hodnocení
- Výsledná známka se bude skládat z hodnocení:
10 % prezentace
10 % kvalita zpracování elektronických zdrojů
20% esej
10% rozprava k elektronické diskuzi
25% rozprava k přednáškám
25% rozprava k eseji - Informace učitele
- https://edmo.do/j/j4y9v6
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/VIKMA16