FF:IM137 Applied Game Studies - Course Information
IM137 Applied Game Studies
Faculty of ArtsSpring 2015
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Tomáš Bártek (lecturer)
Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (lecturer)
Mgr. Jaroslav Švelch, PhD. (alternate examiner), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Bc. Jitka Leflíková
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts - Timetable
- each odd Monday 13:20–16:35 N21
- Prerequisites
- IM082 Game Studies
IM082 Game Studies - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 60 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/60, only registered: 0/60, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/60 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení znalost herních studií a představit metody a techniky, kterými lze zkoumat digitální hry, jejich průmysl a publikum. Student v průběhu kurzu získá poznatky aplikovatelné nejen v akademické sféře, ale i v profesním prostředí. Témata přednášek jsou strukturována do několika tématických bloků rozdělených na zkoumání a využívání her ve výzkumu, zkoumání průmyslu a analyzování herního publika. Studenti získají jak teoretické znalosti nutné pro hlubší pochopení her a herní kultury, tak i vybrané metody, kterými lze tato témata zkoumat.
- Syllabus (in Czech)
- * kurz probíhá jednou za 2 týdny v delším celistvém bloku
- BLOK I.
- 01) Úvod, základní herní principy
- 02) Aplikace modelu MDA
- 03) Kybertext, hra vs realita - k čemu je nám kybertext v procesu tvorby?
- BLOK II.
- 04) Herní narativ, sémiotika, remediace obsahů - metody analýzy
- 05) Hráči jako specifické publikum - teorie
- 06) Virtuální světy jako etnografické pole
- BLOK IV.
- 07) Metody telemetrie a získávání dat o hráčích
- 08) Herní analytika
- 09) Interaktivní systém, zpětná vazba, design a návrh QA
- BLOK V.
- 10) Koncept playbour - uživatel jako spolutvůrce obsahu - teorie a metody mapování
- 11) Možnosti dig. her jako výzkumného nástroje - crowdresearch
- BLOK VI.
- 12) Analýza mediálního průmyslu dig. her
- 13) Herní průmysl - jeho vzestupy a pády
- BLOK VII.
- 14) zhodnocení témat seminárních prací, diskuze
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky a semináře, četba, tvorba závěrečné seminární práce
- Assessment methods (in Czech)
- Student v průběhu semestru musí splnit průběžné seminární úkoly a vypracovat závěrečnou seminární práci na vybrané téma.
1x průběžné úkoly (40 % hodnocení)
1x závěrečná seminární práce (60 %) - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2015/IM137