FF:PBSNJB46 Neurovědy - Informace o předmětu
PBSNJB46 Neurovědy ve výchově a vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé liché úterý 9:10–12:25 L35
- Předpoklady
- Dobrá čtenářská znalost angličtiny.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky neurověd, které mají uplatnění v procesech učení a vzdělávání. - Student se seznámí se základními pojmy v oblasti neurověd. - Student bude mít přehled o aplikaci vybraných poznatků z neurověd do oblasti vzdělávání. - Student se seznámí s důležitými výzkumy v oblasti neurověd aplikovaných do vzdělávání.
- Osnova
- 1. neurovědy, kognitivní vědy a příbuzné obory 2. Základní pojmy neurověd. Aplikace do pedagogiky. 3. Proces učení a paměti z pohledu neurověd 4. Vizuální paměť 5. Naladění, vztahová vazba v procesu výchovy a vzdělávání 6. Vypravěčství a neurověda 7. Vtělená mysl a učení 8. Všímavost (mindfulness) a učení
- Literatura
- Solms, Mark; Turnbull, Oliver . Mozek a vnitřní svět -- Úvod do neurovědy subjektivní zkušenosti
- Hanna, R., & Maiese, M. (2009). Embodied minds in action. (1st pub., xii, 418 s.) Oxford: Oxford University Press.
- Cozolino, L. (c2013). The social neuroscience of education: optimizing attachment and learning in the classroom. (1st ed., xxvii, 409 s.) New York: W.W. Norton & Company.
- Rudy, J. (c2008). The neurobiology of learning and memory. (xvii, 380 s.) Sunderland, Mass.: Sinauer Associates, Inc. Publishers.
- Siegel, D. (2012). The developing mind: how relationships and the brain interact to shape who we are. New York: Guilford Press.
- Výukové metody
- Přednáška a semináře, kde studenti rozebírají texty k přednáškám.
- Metody hodnocení
- Vypracování referátu na zvolené téma v rozsahu 6 normostran a vedení diskuze o tomto tématu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/PBSNJB46