FF:PG_ZRU13 Závěrečný projekt - Informace o předmětu
PG_ZRU13 Závěrečný projekt
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 2/18. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 7:30–19:05 M21
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(4)&& PG_ZRU5 Práce se skupinou
Předmět si smí zapsat jen studenti vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení, které je podpořeno projektem: Zkušenostně reflektivní učení: - podpora profesní přípravy studentů. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zkušenostně reflektivní učení (program FF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vypracovat komplexní a inovativní projekt Zkušenostně reflektivního učení pro konkrétní klientelu a organizaci. Tento projekt může být jak reálný, tak i fiktivní (ve smyslu návrhu, který se nemusí uskutečnit). Projekt má obsahovat základní aplikaci principů zkušenostně reflektivního učení pro oblast pomáhajících profesí. Projekt tak může směřovat k podpoře aktivit spojených například s těmito profesemi, jako jsou: sociální pedagogové, sociální pracovníci, terapeuti, lektoři v neformálním vzdělávání a podobně.
- Osnova
- Do 31. 1. 2014 si studenti vyberou konzultanta, u kterého budou psát projekt. Do ELFu pak po domluvě s ním zadají: Jméno a příjmení konzultanta Název projektu Stručná anotace obsahu projektu Cíl a cílovou skupinu Do 20. 4. 2014 (23:59) odevzdají do ELFu plné verze projektu, který již bude schválený konzultantem. Studenti odevzdají elektronickou zpětnou vazbu do 20. 4. 2014 (23:59). Do 22. 4. 2014 (úterý) budou studenti rozřazeni a každý projekt bude mít jednoho studentského oponenta. Rozřazení bude dostupné na webu ACORu. Oponent vypracuje posudek dle kritérií zadání práce (viz struktura a obsah projektu) a pak jej pošle tomu, komu práci oponuje. Ten ji pak vloží ke své odevzdané práci do ELFu. Posudky posílejte do 6.5. (23:59). Rozsah posudku je jedna strana A4. 9. - 11. 5. 2014 prezentace projektu (podrobnosti viz předmět: PG_ZRU14 Závěrečná zkouška). Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. - Doc. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lazarova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (jankolar@phil.muni.cz), doc. Dana Knotová, Ph.D. (knotova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Nehyba (nehyba@phil.muni.cz), MgA. Jana Haková (jana.hakova@volny.cz), Mgr. Zuzana Hájková (Hajkova.Zuzka@seznam.cz), Mgr. Petr Svojanovský (svojanovsky@acor.cz), Mgr. Kristýna Odvárková (odvarkova@acor.cz), Mgr. Igor Klečka (a.rnost@seznam.cz), Mgr. Petra Rychecká (rychecka@luzanky.cz), Mgr. Michal Diviš (diviik@seznam.cz ), MgA. Martin Hak (martin.hak@seznam.cz). - Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. Více informací zde: http://www.acor.cz/Projekty/ZRU/Studium/Kurzy/Zaverecny-projekt.aspx
- Literatura
- Beyond reflective practice : new approaches to professional lifelong learning. Edited by Helen Bradbury. 1st pub. London: Routledge, 2010, xii, 217. ISBN 9780203873175. info
- JOHNS, Christopher, Simon LEE, Susan BROOKS, Sally BURNIE, Jill JARVIS a Ruth MORGAN. Becoming a reflective practitioner. Third edition. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell, 2009, xiv, 344. ISBN 9781405185677. info
- MOON, Jennifer A. A handbook of reflective and experiential learning : theory and practice. 1st pub. London: Routledge Falmer, 2004, viii, 252. ISBN 9780415335164. info
- MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
- Developing reflective practice : making sense of social work in a world of change. Edited by Michael Atkinson - Helen Martyn. Bristol, UK: Policy Press, 2000, xxii, 224. ISBN 1861342381. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- WALTER, Gordon A. a Stephen E. MARKS. Experiential learning and change : theory design and practice. New York: John Wiley & Sons, 1981, xii, 333. ISBN 0471083550. info
- Výukové metody
- Formou poskytování pravidelných konzultací, které zajišťují optimální aplikaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti pomáhajících profesí.
- Metody hodnocení
- 1) Do 20.4. odevzdají do ELFu plné verze projektu. Ukončení je spojeno s prezentací projektu. Podrobnosti viz předmět: PG_ZRU14 Závěrečná zkouška. 2) Odevzdat elektronickou zpětnou vazbu je nutné do 20.4. Veškeré podrobnosti o ukončení najdete předně na webu www.acor.cz v ELFové podpoře. Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět.
- Informace učitele
- Kriteria pro obsah projektu: Rozsah: • min. 15 A4 Struktura a obsah projektu: Finální podoba projektu je do značné míry na zvážení každého studenta, musí však obsahovat všechny z následujících oblastí: -podrobná analýza potřeb cílové skupiny, -identifikace komplexních cílů (pedagogický, programový, skupinový), -návrh struktury programu (včetně časového provázání), -anotace použitých aktivit či technik (včetně identifikace dílčích cílů, nástinu časového provázání, popisu možných variant užití apod.), -popis přípravy a dramaturgie kurzu (harmonogram přípravy, výběr týmu a jeho kompetence, logistika příprav, zasazení do prostředí apod.), -analýzu průběhu kurzu (práce s účastníky, rizika a jejich předcházení apod.), -cenová kalkulace. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/PG_ZRU13