FF:PSD_DS4 Doktorský seminář IV - Informace o předmětu
PSD_DS4 Doktorský seminář IV
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 13. 3. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41, Pá 20. 3. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41, Pá 17. 4. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41, Pá 24. 4. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Osnova
- Obsah seminářů: Statistika (základní metody): t-test korelace lineární regresní analýza analýza rozptylu jednofaktoriální vícefaktoriální pro opakovaná měření neparametrické testy analýza kategoriálních dat - kontingenční tabulky a Pearsonův chí-kvadrát
- Literatura
- Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
- Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS .
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% účast studenta na semináři a zpracování definitivní verze výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnujících kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu i diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/PSD_DS4