RJPG_S2 Seminar for teachers II

Faculty of Arts
Spring 2015
Extent and Intensity
0/0/0. 0 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Ivana Čeňková, CSc. (lecturer)
Mgr. Klaudie Eibenová (lecturer)
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc. (lecturer)
PhDr. Radka Hříbková, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Květuše Lepilová, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Oldřich Richterek, CSc. (lecturer)
doc. PaedDr. Blažena Rudincová, CSc. (lecturer)
PhDr. Hana Žofková, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Květuše Lepilová, CSc.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač si rozšíří a prohloubí znalosti v oblasti jazykovědné a literárněvědné rusistiky s důrazem na aktuální procesy v současné ruštině a metodiku práce s věcnými i uměleckými texty (čtení s porozuměním).
Je detailně obeznámen s koncepcí a metodikou nových učebnic ruštiny pro základní a střední školy a umí s nimi poučeně a efektivně pracovat ve výuce.
Posluchač má povědomí a aktuálních problémech interkulturní komunikace v rusko-českém prostředí a umí poučeně nacházet jejich řešení v oblasti písemného překladu a elementárního ústního tlumočení.
Teaching methods (in Czech)
Oborově předmětové a metodické semináře, individuální a skupinové konzultace, písemná cvičení.
Assessment methods (in Czech)
Modelové situace se zpětnou vazbou, ústní kolokvium.
Language of instruction
Russian
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught only once.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2013, Spring 2014, Spring 2016, Spring 2017.
  • Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2015/RJPG_S2