FF:RLB509 Angaž. religionistika: Tutor - Informace o předmětu
RLB509 Angažovaná religionistika: Tutorství
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Milan Fujda, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Šárka Londa Vondráčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každou sudou středu 15:50–17:25 pracovna
- Předpoklady
- Účast v kurzu vyžaduje vlastní motivaci působit v internetových diskusích a na sociálních médiích v zájmu zmírňování xenofobie a zjednodušujících tvrzení týkajících se odlišných kulturních a náboženských tradic. Předpokládá také jistou míru odolnosti vůči argumentaci ad hominem, generalizacím, urážkám a výhrůžkám v internetových diskusích, včetně případných výhrůžek násilím či smrtí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz reaguje na nárůst projevů nesnášenlivosti k odlišným kulturním a náboženským tradicím a zároveň i k jejich věcnému studiu. Tutoři v duchu hodnot humanitní fakulty pomáhají studentům paralelního kurzu vyvíjet v prostředí online činnost směřující ke zmírňování projevů nesnášenlivosti a neznalosti a podporovat věcnost a racionálnost diskuse. Spolu se studenty se účastní psaní blogu, přispívání na Facebooku či v jiném sociálním médiu, diskutováním pod články na internetových denících apod. Konkrétní formu působení navrhují v součinnosti se studentem.
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:- pomoci s volbou vhodné činnosti a média;
- vysvětlit legitimitu angažování v diskusích na téma „cizích“ kultur a náboženství;
- vyhodnocovat průběžné zprávy studentů o činnosti a zprávu závěrečnou;
- motivovat studenty k práci a poskytovat jim rady a pomoc;
- navrhnout a vyhodnocovat činnost v konkrétním prostředí online;
- v emotivně vedených diskusích komunikovat trpělivě a věcně;
- spolupracovat v menší skupině na společném projektu a učit se od dalších účastníků projektu.
- Osnova
- Úvodní hodina: cíle a průběh kurzu.
- Prostředí sociálních médií a diskusí online.
- Tematika uprchlíků a islámu v současných sociálních médiích a diskusích online.
- Způsob přispívání. Osobní bezpečnost, bezpečnost hesel.
- Diskuse o návrhu projektu angažování v internetových diskusích a sociálních médiích.
- Prezentace návrhu projektu.
- Zahájení činnosti.
- Reflexivní setkání I.
- Reflexivní setkání II.
- Reflexivní setkání III.
- Závěrečná zpráva studenta a tutora.
- Výukové metody
- Seminární diskuse, studentské prezentace, komunikace mezi studentem a tutorem, práce online pod vedením tutora, vedení záznamů o aktivitě.
- Metody hodnocení
- Hodnocení působení ve vybraném médiu online na základě písemné zprávy studenta a tutora a její prezentace na kolokviu (asi 80 %). Hodnocení účasti v diskusích na hodinách a v diskusním fóru předmětu (asi 20 %). Povinná účast na hodinách.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/RLB509