AR2A52 Archivní management a marketing

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. David Valůšek (přednášející), Mgr. Petr Elbel, Ph.D. (zástupce)
Garance
Mgr. Petr Elbel, Ph.D.
Ústav pomocných věd historických a archivnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Martina Maradová
Dodavatelské pracoviště: Ústav pomocných věd historických a archivnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 15:50–17:25 B2.32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu archivní management a marketing je seznámení studentů s řízením archivů a způsoby komunikace s veřejností. Cílem je obě témata zasadit nejprve do obecnějšího kontextu a následně je aplikovat na archivnictví. Oblast managementu bude soustředěna na řízení v úrovni vedoucích oddělení státních archivů. Teoretická rovina definovaná především zákonem o státní službě bude konfrontována s poznatky vycházejícími z praxe. Oblast managementu se zaměří obecně na identifikaci komunikačních kanálů mezi archivy a veřejností, jejich analýzou a praktickými zkušenostmi při jejich využívání.
Osnova
  • 1. Archivář – státní úředník – manažer
  • 2. Řízení archivu v dikci zákona o státní službě
  • 3. Archiv – státní úřad, paměťová a vědecká instituce
  • 4. Archivní web – elektronická brána archivu
  • 5. Způsoby prezentace archivů
  • 6. Archivy a média
  • 7. Propagace archivů
Literatura
  • Zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů.
  • JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 9788024727240. URL info
  • Bačuvčík, R.: Marketing neziskového sektoru. Zlín 2006.
  • KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 8024711044. URL info
  • Kotler, P.: Deset smrtelných marketingových hříchů. Praha 2005.
  • SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 8024705648. info
Výukové metody
Přednáška, analýza a hodnocení prezentačních výstupů archivů.
Metody hodnocení
Kolokvium
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Kurz bude vypsán na jaře 2019.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019.