FF:CJBB114 Zákl. paměť. techniky - Informace o předmětu
CJBB114 Základní pamětové techniky pro studium (nejen) jazyků
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 3. 3. 10:50–17:25 M01
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Český jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Český jazyk a literatura (program FF, B-MA)
- Český jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Český jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Studium jazyka vyžaduje systematické paměťové zvládání velikého množství naučné častokrát velice náročné látky. Kurs je zaměřen především na prezentaci základních mnemotechnických pomůcek, které mohou podstatně zvýšit efektivitu učení.
- Osnova
- Během kursu se posluchači seznámí s méně známými informacemi ohledně podmínek fungovaní paměti a především s řadou memotechnik, zaměřených na různé typy látky. Účastnici absolvují rovněž řádu krátkých harmonizujících seberealizačních tréninků, zvyšujících efektivitu studia vůbec. Výběr jednotlivých technik bude přímo přizpůsoben potřebám účastníků. Výuku povede externí vyučující s dlouhodobou praxi jako psycholog, soudní tlumočník a lektor cizích jazyků pro dospěle a děti.
- Literatura
- Adler H. Umiejętność realizowania marzeń. Ravi, Łódź 1997
- Buzan T., Gelb M.J. The art of juggling. Aurum Press, London 1994
- Buzan, T. Use Both Sides of Your Brain. Dutton, New York 1974
- Sternberg, R. Kognitivní psychologie. Portál, Praha 2002
- Szurawski M. Pamięć trening interaktywny. Ravi, Łódź 2004
- Výukové metody
- Přednáška, prezentace (vyučující). Příprava zadaných úkolů, e-learning, drill, prezentace na semináří, aktivní účast ve výuce (studenti).
- Metody hodnocení
- Vzhledem k blokové výuce nutná prezence, velmi aktivní účast ve výuce, systematická příprava zadaných úkolů a jejich prezentace na semináři.
- Informace učitele
- Vzhledem k délce bloku výuka bude zohledňovat jídlo, nebo přestávku na něj. Po ukončeném zápisu Vás budu kontaktovat s technickými informacemi o výuce. Zájemcům o předmět, kterým se nepodaří přihlásit včas, doporučuji se informovat na ev. volná místa cca. týden před semináři - obvykle se někdo na poslední chvíli odhlásí. Zápis lze pak zajistit dodatečně.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Kurz se na jaře 2017 koná pouze v jediný den, a to pátek 3. 3. 2017 v M01 od 9,10 (v rozvrhu chybně uvedeno od 10,50).
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2017/CJBB114