FF:PSB_106 Pedagog. praxe z psych. na SŠ - Informace o předmětu
PSB_106 Pedagogická praxe z psychologie na SŠ
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- dva týdny. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Předpoklady
- PSA_0SZ Souborná zkouška && PSB_78 Didaktika psychologie I
absolvování předmětů: Základy pedagogiky (DPS002), Obecná a alternativní didaktika (DPS003), Didaktika psychologie I (PSB_78) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Psychologie (program FSS, N-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Pedagogická praxe na středních školách v předmětu psychologie slouží
k získání a rozvoji dovednosti učit předmětu psychologie. Student
při ní absolvuje náslechy a vlastní výstupy v hodinách psychologie.
Cílem je současně seznámit se se základními školskými dokumenty
a s celkovým chodem školy.
Absolvováním praxe bude student schopen naplánovat, realizovat a řídit vyučovací hodinu psychologie na středních školách.
Student dokáže kriticky zhodnotit kvalitu své přípravy na vyučovací hodinu z hlediska její použitelnosti.
Student dokáže zhodnotit výsledky výuky, atmosféru třídy a chování žáků v hodině a vyvodí patřičné závěry.
Student umí provést záznam pozorování vyučovacího procesu na hospitaci ve škole a na jeho základě dokáže analyzovat pozorované jevy (hlavní proměnné - kategorie vyučovacího procesu). - Osnova
- Pedagogická praxe na střední škole - absolvování min. 5 náslechů a 5 vlastních výstupů v hodinách psychologie, seznámení posluchačů se základními školskými dokumenty a s celkovým chodem školy, příp. účast na pedagogické radě, v předmětových komisích, na třídních schůzkách, seznámení s učitelskou a žákovskou knihovnou, asistentské práce atd.
- Literatura
- Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. 272 s. ISBN 78-80-247-2433-1.
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 223 s. ISBN 8072544748. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 66 s. ISBN 8070677937. info
- Výukové metody
- praxe
- Metody hodnocení
- zápočet
požadavky k ukončení předmětu: 1 záznam z pozorování vyučovací hodiny psychologie na střední škole a její analýza a min. 5 písemných příprav ze samostatných výstupů (dle doporučené osnovy), hodnocení pedagogické praxe studenta uvádějícím učitelem potvrzené ředitelem školy a sebereflexe – zhodnocení pedagogické praxe praktikantem - Informace učitele
- Poslední změna provedena 22.9. 2015 - Z. Stránská.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2017/PSB_106