FF:PSB_231 Školní psychologie - Informace o předmětu
PSB_231 Školní psychologie
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Iva Krištofová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 15:50–17:25 K32
- Předpoklady
- PSA_0SZ Souborná zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
Orientovat se v současné školní psychologii v ČR
Popsat možnosti aplikace psychologických poznatků ve školním prostředí
Vyjmenovat, jaké metody a postupy používá školní psycholog
Navrhnout řešení problémových situací, se kterými se školní psycholog může setkat - Osnova
- Historie školní psychologie, aktuální situace v ČR
- Náplň práce školního psychologa, etika práce
- Zázemí práce školního psychologa a jeho postavení v systému školy
- Kariérní poradenství
- Zásady vedení rozhovoru se žáky, rodiči a pedagogy
- Individuální konzultace, projektivní psychodiagnostické techniky
- Třídní klima, práce s třídními kolektivy
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠTECH, Stanislav a Jana ZAPLETALOVÁ. Úvod do školní psychologie. Vydání první. Praha: Portál, 2013, 230 stran. ISBN 9788026203681. info
- MATĚJČEK, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství. Vydání druhé, aktualizova. Praha: Portál, 2011, 342 stran. ISBN 9788026200000. info
- ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. ISBN 9788024727424. URL info
- KREJČÍŘOVÁ, Dana a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Edited by Mojmír Svoboda. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 791 s. ISBN 9788073675660. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008, 870 s. ISBN 9788073674144. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Translated by Milan Koldinský. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006, 289 s. ISBN 8073671182. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 430 s. ISBN 8024610744. info
- Výukové metody
- Přednášky, skupinová práce, diskuze, práce s kazuistikami
- Metody hodnocení
- Pro absolvování předmětu je nutná 80% aktivní účast na seminářích, domácí příprava na každou hodinu a úspěšné absolvování závěrečného testu, který prověří pochopení problematiky školní psychologie.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2017/PSB_231