KSCX04 Moderní čínština pro neoborové studenty IV

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Su Heng (přednášející)
Garance
doc. Lucie Olivová, MA, Ph.D., DSc.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Pospěchová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 17:30–19:05 U27
Předpoklady
KSCX03 Čínština pro nesinology III
KSCX03
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to apply knowledge acquired during previous language courses on unknown text in Chinese; the emphasis will be put on understanding of sentence structure and gradual building of students' vocabulary.
Výstupy z učení
Upon successful completion of the course, students will reach intermediate level in Chinese language in these four competencies:
- speaking: o Spoken Mediation: Students will be able to reproduce conversation schemes in conversation situation given by the textbook. o Spoken Interaction and Production: In the same time they will independently apply the conversation schemes and acquired vocabulary to other conversation situation and themes.
- reading: o Reading Comprehension: Students will be able to read basic conversation texts given in the textbook. In the same time they will be able to apply acquired grammar, vocabulary and the reading principles to unknown texts, which are in the terms of their level equivalent to the textbook text.
- writing:
o Written Mediation: Students will be able to actively reproduce a written text. o Written production: Students will be able to use acquired skills to create own texts.
- Listening Comprehension: Students will be able to identify and comprehend conversation situations.
Osnova
  • This course is taught according to the Integrated Chinese Textbook, Level 1 Part 1 lessons 7-9.
Literatura
    povinná literatura
  • LIU, Yuehua. Integrated Chinese : simplified and traditional characters. 3rd ed. Boston: Cheng & Tsui Company, 2010, vi, 102. ISBN 9780887276941. info
    doporučená literatura
  • Úvod do hovorové čínštiny. Edited by Oldřich Švarný. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967, 606 s. URL info
  • Úvod do hovorové čínštiny. Edited by Oldřich Švarný - Čang Ťing-Jü Rotterová - Josef Bartůšek. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967, 458 s. URL info
Výukové metody
The course which has a form of language training, is based on a Integrated Chinese textbook. The emphasis is put on even cultivation of four basic language competencies: speaking, reading, writting, and listening comprehension by interpretation of grammar, drill in creating correct syntactic structures with respect to specific contexts, reading, and homeworks.
Metody hodnocení
1) fullfil all homeworks and activities 2) max 2 unexcused absences 3) final test: minimum 70%
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se zapsaným ukončením za 4 kredity skládají ústní zkoušku.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2024, jaro 2025.