FF:PG_ZKUPP6 Metody ZRU - Informace o předmětu
PG_ZKUPP6 Metody zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 8/12/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Sven Dražan (cvičící)
Mgr. Petra Rychecká (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 14:10–15:45 K12 nerezervovat
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(2)&& PG_ZKUPP1 Motivační kurz
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Zkušenostně reflektivní učení pro učitele (program FF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je zprostředkovat studentům zkušenost s metodami a technikami využívanými ve zkušenostně reflektivním učení a rozšířit tak jejich povědomí o poměrně pestré paletě možností, které se v této oblasti nabízejí. Spíše než o předložení vyčerpávajícího přehledu na toto relativně široké spektrum možností půjde však spíše o zprostředkování hlubšího vhledu do několika vybraných z nich.
Na konci tohoto kurzu student bude:
• mít vlastní zkušenost s několika vybranými technikami a metodami zkušenostně reflektivního učení;
• disponovat základním přehledem o způsobech aplikace vybraných metod a technik zkušenostně reflektivního učení;
• mít obecný znalostní přehled o východiscích a principech vybraných metod a technik zkušenostně reflektivního učení;
• schopen reflektovat přínos jednotlivých technik pro svůj vlastní osobnostně sociální rozvoj;
• umět použít získané informace a dovednosti o metodách a technikách zkušenostně reflektivního učení v bezprostřední pedagogické realitě; - Osnova
- Osnova předmětu je tvořena vybranými metodami a technikami, které se ve zkušenostně reflektivním učení často aplikují. Konkrétní osnovu předmětu najdete v ELFové opoře. • Programy ZRU a šifrovací techniky, S. Dražan (učebna Acor, Veveří 28) • Výtvarná artefiletika/arteterapie a její využití ve ZRU, I. Klečka (učebna Acor) • Dramatická výchova a její využití ve ZRU, P. Rychecká, (Lužánky - středisko volného času, Lidická 50) • Imaginativní techniky a jejich využití ve ZRU I, J. Nehyba (učebna Acor) • Imaginativní techniky a jejich využití ve ZRU II, J. Nehyba(učebna Acor)
- Literatura
- Herec v divadle (Variant.) : Herec v moderním divadle : vize, metody a techniky herectví 20. století. info
- HUMPOLÍČEK, Pavel. Imaginace - nástroj osobního rozvoje. Praha: Česká televize, 2010. pořad Milénium. URL URL info
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 352 s. ISBN 9788024718651. URL info
- HANŽL, Tomáš, Radek PELÁNEK a Ondřej VÝBORNÝ. Šifry a hry s nimi : kolektivní outdoorové hry se šiframi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 198 s. ISBN 9788073671969. info
- VONDRUŠKA, Pavel. Kryptologie, šifrování a tajná písma. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006, 340 s. ISBN 8000018888. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
- SEIFERT, Ang Lee, Theodor SEIFERT a Paul SCHMIDT. Aktivní imaginace : práce s fantazijními obrazy a jejich vnitřní energií. Translated by Markéta Reinstein. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 204 s. ISBN 8071788457. info
- SCHMID, Wolf. Narativní transformace : dění, příběh, vyprávění, prezentace vyprávění. Translated by Petr Málek. Vyd. 1. Brno: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2004, 68 s. ISBN 8085778416. info
- CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 199 s. ISBN 80-7178-204-1. info
- Výukové metody
- Jednotlivé lekce kurzu budou realizovány jako interaktivní a sebezkušenostní semináře. Lekce budou zpravidla probíhat v učebně ACOR (Veveří 26).
- Metody hodnocení
- Na závěr kurzu student vypracuje sebezkušenostní esej o rozsahu 2 - 3 normostran, a to na téma: „Jakým způsobem ovlivnil kurz mé uvažování o práci lektora ZRU?“. Texty odevzdávejte mailem na adresu kolar@acor.cz. Pro ukončení kurzu je třeba rovněž podepsat prezenční listinu kurzu a na mail acor@acor.cz odevzdat formulář zpětné vazby, který bude dostupný v závěrečné lekci e-learningové podpory kurzu. Vše je potřebné si vyřídit do těchto termínů: (1. ročník ZRU /ZKUPP do 6.6. 2014, 2. ročník ZRU/ZKUPP do 20. 4. 2014, studenti s označením předmětu ZRUB do 20.4. 2014). Veškeré podrobnosti o ukončení najdete předně na webu www.acor.cz v ELFové podpoře. Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět.
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/PG_ZKUPP6