FF:VIKBB62 Kreativní laboratoř - Informace o předmětu
VIKBB62 Kreativní laboratoř
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Bc. Radek Dobrovolný (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 9:10–10:45 212
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je provést studenta různými druhy kreativní práce, formou diskuze, explorace a vlastní zkušenosti.
Studenti řeší několik kreativních výzev, z předchozích semestrů např.: zásahy do veřejného prostoru (Knihobudky, Planetární stezka, chodba), produktový design (knihovnická taktická vesta, ranní cereálie), organizace událostí (KISK25, propagace knihoven v porodnicích, hackathon, demonstrace), práce s materiály (návrh oděvu, obal na knihu, FIMO hmota), práce s technologiemi (LED světla, Arduino, LilyPad, Raspberry Pi), práce s informacemi (tvorba návodu, hry).
Semináře věnované kreativním výzvám se střídají s diskuzními semináři, návštěvami kreativních institucí a osobností.
Na základě řešených témat a výzev si na konci semestru student zvolí závěrečný projekt a vypracuje funkční prototyp.
Kreativní výzvy přivádí studenta před rozmanité problémy, které řeší pomocí různých kreativních metod. Cílem předmětu není hluboké osvojení nových kompetencí pro konkrétní typy úkolů, ale získání přehledu o kreativních metodách a kreativním procesu, schopnost pohlížet na problém z různých úhlů, zkoušet neobvyklá řešení, technologie a materiály, získat inspiraci od druhých a posílit sebevědomí při řešení dalších kreativních výzev. - Osnova
- 1 úvodní seznamovací seminář,
- 2 semináře jsou věnovány diskuzi nad předem zadanými tématy,
- 6 seminářů je věnováno prezentaci kreativních výzev a diskuzi nad nimi,
- 2 setkání jsou spojena s návštěvou kreativních institucí (ateliér, hacker space, galerie, apod.),
- 2 setkání a diskuze s hosty z kreativních institucí (Industra, Hobbylab, VIDA centrum, Impact HUB, apod.),
- nepovinný dvoudenní výjezd (práce v plenéru).
- Literatura
- doporučená literatura
- MALÝ, Martin. Hradla, volty, jednočipy: úvod do bastlení. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2017. CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-23-2. Dostupné z: https://knihy.nic.cz/files/edice/hradla_volty_jednocipy.pdf
- Výukové metody
- – účast na seminářích (20 hodin),
– práce na kreativních výzvách (20 hodin, 4 výzvy),
– závěrečný projekt (20 hodin),
– domácí příprava k diskuzím a výjezdům (15 hodin). - Metody hodnocení
- Pro úspěšné absolvování předmětu musí student:
– vypracovat, odevzdat a prezentovat řešení alespoň 4 kreativních výzev (z 6 zadaných),
– navrhnout, zrealizovat a obhájit závěrečný projekt. - Informace učitele
- ROZVRH: čtvrtek 9.00 – 10.45, seminární učebna KISK, Žerotínovo náměstí (Bílý dům)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/VIKBB62