FF:VIKMB65 Service design workshop - Course Information
VIKMB65 Service design workshop
Faculty of ArtsSpring 2018
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Marie Kortanová (lecturer)
Mgr. Tomáš Štefek (lecturer)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Sabina Kubisová
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Timetable
- Wed 21. 3. to Wed 28. 3. Wed 9:10–12:25 U11, Wed 12:30–17:25 U28
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - Course objectives (in Czech)
- Service Design Workshop je kurz, který se každý semestr věnuje jinému tématu z oblasti designu informačních služeb.
Na jaře 2018 se kurz vypisuje s tématem "Psaní pro digitální služby". Lektorkou je Mgr. Marie Kortanová.
Kurz je na míru šitý všem, kteří se chtějí naučit základy psaní pro web a online prostředí. Možná občas píšete články nebo vás zajímá, co vlastně dělá a jak pracuje copywriter. Dobrá zpráva je, že tady se to dozvíte. Nečekejte seznam chytrých pouček, ale spíš metody a cvičení, pomocí kterých pochopíte, jak tvořit obsah pro lidi. A taky rámec, který vychází z human-centred designu. - Syllabus (in Czech)
- Kurz je rozdělený do dvou částí:
- Den první – 21. 3.
- Přednáška + diskuze
- 1) Jak definovat a popsat publikum, ke kterému mluvíte (výzkum + persony + empatická mapa + uživatelské cesty)
- 2) Jak lidé čtou a proč je důležité chápat design jako celek
- 3) Jak strukturovat obsah, aby byl srozumitelný pro lidi i pro roboty
- 4) Typy obsahu, na které v online prostředí narazíte
- 5) Jak přemýšlí copywriter, když připravuje obsah / texty
- Den druhý – 28. 3.
- Praktický workshop, kde si vyzkoušíte všechno, o čem se budeme bavit v první části. K ruce vám budou 2 lidé z Pábení, kteří vám na jednotlivé úkoly budou celý den dávat zpětnou vazbu.
- Literature
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Český Těšín: House of Řezáč, 2016, 211 stran. ISBN 9788027006441. URL info
- MARK, Margaret and Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec. Translated by Jiří Fadrný. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 9788026500278. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu : manipulativní techniky a jak se jim bránit. Translated by Petr Miklica. Vydání první. V Brně: Jan Melvil, 2012, 333 stran. ISBN 9788087270325. URL info
- ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma : proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Translated by Martin Jaroš. Vyd. 1. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 9788072522392. info
- KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 8025112918. info
- OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001, 223 s. ISBN 8072610473. info
- GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Translated by Markéta Bílková. Praha: Columbus, 1997, 248 s. ISBN 80-85928-48-5. info
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody: První část je komponovaná jako přednáška s diskuzí a drobnýni cvičeními. Druhá část je psavá a kreativní – všechny metody si vyzkoušíte v praxi na reálném zadání.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2018/VIKMB65