FF:CJVAVC Videoconferencing in English - Informace o předmětu
CJVAVC Videokonference v anglickém jazyce
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Dana Plíšková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh
- St 10:00–11:40 L41
- Předpoklady
- This course is intended for students who are at least at the B1 level English (ADAPT test recommended - https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2019/ADAPT_AJ/index.qwarp).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/14 - Cíle předmětu
- The aim of the course is to expose students to intercultural conversations and to practise their own speaking style. Students will be in contact with students from the Aberystwyth University (UK) or Shanghai Ocean University (PRC). By the end of this course, the students will be able to speak and critically discuss a wide range of intercultural and interdisciplinary issues in academic context; they will be aware of typical features of spoken language. The acquired skills will enable them to become more efficient communicators within the social and academic community.
- Výstupy z učení
- By the end of this course, the students will be able: to prepare a short presentation for international audience, to describe and analyse certain intercultural issues, to communicate effieciently within academic community.
- Osnova
- I. Introduction to the course and videoconferencing skills in academic context; II. Videoconference session - introduction to cultures; choice of relevant topics III. Project preparation skills; IV. Videoconferencing session - subject related topic; V. Formal /Informal Spoken and Written Styles; VI.-XII. Videoconferencing sessions - presentations of projects and follow-up discussions;
- Literatura
- doporučená literatura
- HEWINGS, Martin. Cambridge academic English : an integrated skills course for EAP : student's book : upper intermediate. Edited by Michael McCarthy. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 176 stran. ISBN 9780521165204. info
- SOWTON, Chris a Martin HEWINGS. Cambridge academic English : an integrated skills course for EAP : teacher's book : upper intermediate. Edited by Michael McCarthy. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 159 s. ISBN 9780521165266. info
- ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
- Výukové metody
- videoconferencing discussions; video analyses, team projects; online written communication (Facebook)
- Metody hodnocení
- Successful completion of this course involves active participation in videoconferencing discussions; contributing to the team work, discussions in contact lessons as well as virtual forums, participating in online activities and writing texts.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/CJVAVC