FF:PBSNJB9 Supervize v poradenství - Informace o předmětu
PBSNJB9 Supervize v poradenství
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (přednášející), Mgr. Lubomír Pelech (zástupce)
Mgr. Lubomír Pelech (přednášející), doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D. (zástupce) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé sudé pondělí 16:00–19:40 C42
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- V kurzu se účastníci seznámí s jednotlivými aspekty a typy supervize. Kurz bude veden z pohledu procesu supervize jako metody poradenské pomoci pracovníkům vykonávajícím pedagogické a výchovné činnosti. V tomto případě je supervize zaměřena reflexi pedagogických odborných výkonů a systémů jejich práce. Druhá část kurzu bude věnována supervizi jako procesu, který je zaměřen na zvýšení efektivity metod odborné práce pracovníků v pomáhajících profesích (jedná se zejména o metody nacházení efektivních řešení problémů a situací, se kterými se pracovníci v pomáhajících profesích setkávají). Na závěr kurzu bude supervize představena jako koncept umožňující identifikovat a popsat faktory, které se vztahují ke komunikaci mezi pracovníky v pomáhajících profesích a uživateli.
- Osnova
- Tematické okruhy: 1. Cíle, úkoly, smysl supervize 2. Subjekty supervize 3. Supervizní vztah 4. Pravidla a etické zásady supervize 5. Metody supervize (hospitace, coaching, tutoring, mentoring)
- Literatura
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: STROM Praha, 1999, 78 s. ISBN 80-86106-07-1. info
- ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat : učebnice metod sociální praxe. Písek: Renesance, 1996, 151 s. info
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Typ výuky: Interaktivní seminář Podmínky ukončení: Aktivní účast, seminární práce
- Informace učitele
- Další doporučená literatura : Belz,H. , Siegriest,M. : Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.Praha:Portál 2001 Hawkins,Shoet Supervize v pomáhajících profesích.Praha : Portál 2004 James O.Prochaska,John C.Norcross Psychoterapeutické systémy Garda Publishing,1999 Julie Hewson, Výcvik supevizorů v uzavírání supervizní smlouvy,Psychoterapeutické sešity 2/2000 Francesca Inskipp,Výcvik supervidovaných v používání supervize,Psychoterapeutické sešity 2/2000
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/PBSNJB9