FF:PGK41A71 Ped. evaluace - Informace o předmětu
PGK41A71 Pedagogická evaluace
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/10/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 1. 3. 13:00–14:50 C43, 15:00–16:50 C43, Pá 12. 4. 15:00–16:50 C43, Pá 10. 5. 13:00–14:50 C43, 15:00–16:50 C43
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-PD)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Disciplína uvádí studenty do základů pedagogické evaluace. Vymezuje hlavní pojmy a přístupy k věci, nabízí vhled do hlavních oblastí evaluace ve vzdělávání a výchově: evaluace vzdělávacích potřeb, evaluace vzdělávacích programů, učebnic, reálné výuky, edukačního prostředí, vzdělávacích výsledků, vzdělávání prostřednictvím standardů, efektů vzdělávání, efektivnosti škol, evaluace na základě indikátorů, evaluace pedagogického výzkumu.
- Osnova
- Uvedení do pedagogické evaluace - podstata, význam, hlavní formy Evaluace vzdělávacích potřeb Evaluace vzdělávacích programů Evaluace učebnic Evaluace reálné výuky Evaluace edukačního prostředí Evaluace vzdělávacích výsledků Evaluace vzdělávání prostřednictvím standardů Evaluace efektů vzdělávání Evaluace efektivnosti škol Evaluace na základě indikátorů
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- Pedagogická evaluace v podmínkách současné české školy :sborník referátů ze 4. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 3.-4. července 1996 v Olomouci. Vyd. 1. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, 219 s. ISBN 80-902250-6-3. info
- neurčeno
- BÁRTA, Ondřej. Pedagogická evaluace. In Seminář IVIG 2012 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí. 2012. Prezentace ke stažení info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemná zkouška
- Informace učitele
- Studenti kombinovaného mají předepsáno celkově 10 hod. individuálního studia/konzultací, jehož součástí je jak studium učebních materiálů/opor v elektronické podobě (včetně elektronických zdrojů dostupných v knihovně FF MU), tak také tištěných zdrojů (knih, časopisů). Studenti musejí průběžně plnit v zásadě dva druhy úkolů, které se váží k určitému tématu. Jednak jde o úkoly směřující k zapamatování či upevnění znalostí, jednak jde o úkoly aplikační (studenti musejí aplikovat nabyté znalosti a dovednosti k vyřešení dílčích úkolů). Úspěšné splnění úkolů je povinnou součástí studia a je zahrnováno do závěrečného hodnocení předmětu. Podmínky pro získání kreditů: písemná zkouška. Podrobné informace jsou v příslušné elektronické podpoře studia v ELFu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/PGK41A71