FF:AJU2301 Náslechová praxe - Informace o předmětu
AJU2301 Náslechová praxe
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každou sudou středu 14:00–15:40 G22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cíl kurzu je dvojí. Zaprvé poskytnout prostřednictvím náslechů úvod do základů vyučování, jako je řízení výuky či rozvržení hodiny. Zadruhé představit náslech jako nástroj profesního rozvoje. Skrze kombinaci živých náslechů ve škole a praktické instruktáže během kontaktní výuky studenti pozorují, analyzují a reflektují na prvky hodiny a chování žáků/učitele, aby se připravili na vlastní výukovou praxi.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Identifikovat oblasti nezbytné k úspěšnému řízení výuky, včetně zadávání pokynů, sledování žáků, uspořádání lavic, použití organizačních forem výuky, užití mateřského jazyka a poskytování zpětné vazby. 2. Analyzovat a reflektovat na hodiny z perspektivy řízení výuky a chování učitele/žáka. 3. Vidět a využít výhody náslechu jako prostředku vlastního profesního rozvoje.
- Osnova
- 1. Náslech šesti hodin anglického jazyka a splnění náslechových úkolů ve škole. 2. Analýza a reflexe sledovaných hodin prostřednictvím diskuze v rámci kontaktních setkání. 3. Týmová výuka 6 hodin anglického jazyka pod dohledem se speciálním zaměřením na řízení výuky.
- Literatura
- povinná literatura
- Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks: A Resource Book for Language Teachers and Trainers. Cambridge: CUP.
- Eyster, R.H., & Martin, C. (2010). Successful Classroom Management: Real-World, Time-Tested Techniques for the Most Important Skill Set Every Teacher Needs. USA: Sourcebooks, Inc.
- doporučená literatura
- Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
- O’leary, M. (2014). Classroom Observation: a guide to the effective observation of teaching and learning. UK: Routledge.
- Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
- Výukové metody
- Náslech, diskuze, vzájemná výuka.
- Metody hodnocení
- Povinná docházka na všech kontaktních setkáních, povinný náslech šesti hodin výuky angličtiny, včetně splnění náslechových úkolů a shrnutí hodin, analýzy a hodnocení po každém náslechu. Na každý náslech naváže student učitelství další výukou pod dohledem a reflektivní esejí. Četba vybraných kapitol z povinné četby.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=642
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/AJU2301