FF:AJU5301 Náslechová praxe - Informace o předmětu
AJU5301 Náslechová praxe
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- blokově (13 hodin za semestr). 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cíl kurzu je dvojí. Zaprvé poskytnout prostřednictvím náslechů úvod do základů vyučování, jako je řízení výuky či rozvržení hodiny. Zadruhé představit náslech jako nástroj profesního rozvoje. Skrze náslechy online a živé náslechy ve škole studenti pozorují, analyzují a reflektují na prvky hodiny a chování žáků/učitele, aby se připravili na vlastní výukovou praxi.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Identifikovat oblasti nezbytné k úspěšnému řízení výuky, včetně zadávání pokynů, sledování žáků, uspořádání lavic, použití organizačních forem výuky, užití mateřského jazyka a poskytování zpětné vazby. 2. Analyzovat a reflektovat na hodiny z perspektivy řízení výuky a chování učitele/žáka. 3. Vidět a využít výhody náslechu jako prostředku vlastního profesního rozvoje.
- Osnova
- 1. Náslech šesti hodin anglického jazyka a splnění náslechových úkolů ve škole. 2. Analýza a reflexe sledovaných hodin prostřednictvím diskuze online.
- Literatura
- povinná literatura
- O’leary, M. (2014). Classroom Observation: a guide to the effective observation of teaching and learning. UK: Routledge.
- Eyster, R.H., & Martin, C. (2010). Successful Classroom Management: Real-World, Time-Tested Techniques for the Most Important Skill Set Every Teacher Needs. USA: Sourcebooks, Inc.
- doporučená literatura
- Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
- Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks: A Resource Book for Language Teachers and Trainers. Cambridge: CUP.
- Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
- Výukové metody
- Náslech, diskuze
- Metody hodnocení
- Povinný náslech šesti hodin výuky angličtiny, včetně splnění náslechových úkolů a shrnutí hodin, analýzy a hodnocení po každém náslechu. Četba vybraných kapitol z povinné četby.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=642
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k četnosti výuky: This is not a taught course.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/AJU5301