FF:FAVh017 Filmové herectví - Informace o předmětu
FAVh017 Filmové herectví
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 4/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Šrámková (přednášející)
Petra Ludvová Hašková, DiS. (pomocník) - Garance
- Mgr. Šárka Jelínek Gmiterková, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 17. 2. 8:00–11:40 C34, Po 24. 2. 8:00–11:40 C34, Po 2. 3. 8:00–11:40 C34, Po 9. 3. 8:00–11:40 C34, Po 16. 3. 8:00–11:40 C34, Po 23. 3. 8:00–11:40 C34, Po 6. 4. 8:00–11:40 C34, Po 20. 4. 8:00–11:40 C34, Po 27. 4. 8:00–11:40 C34, Po 11. 5. 8:00–11:40 C34, Po 18. 5. 8:00–11:40 C34
- Předpoklady
- Nejsou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 77 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/77, pouze zareg.: 0/77, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/77 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět by měl poukázat na filmové herectví v jeho historické a teoretické dimenzi (tradice, školy, metody, propojení s divadlem), fenomény performance jako jsou dětské herectví a neherectví; ukázat na praktickou stránku filmového herectví (casting, agenturní systém, hvězdný systém) a konečně nabídnout metody hodnocení hereckého výkonu mimo subjektivně laděných kategorií.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- kriticky přistupovat k analýze hereckého projevu
- orientovat se v historických proměnách herectví a teoretických konceptech sledované problematiky
- kriticky nahlížet na přesahy filmového herectví formou teoretické koncepce Star Studies
- vysvětlit metodologické pojmy a koncepce, historická pojetí filmového herectví a současně kritické nahlížení na oblast filmové performance - Osnova
- Jednotlivé lekce budou postupně věnovány - zrodu filmového herectví (odpojení od divadelního hereckého výkonu, vznik hvězdného systému), herectví v němých filmech a po nástupu zvuku, metodické herectví versus Stanislavského metoda a experimentování s hereckým výrazem; dětské herectví a neherectví; dále genderové, žánrové, třídní a geografické limity a variace hereckého výkonu; proměny herectví v digitálním věku, ale i praktická stránka hereckého života (casting, agenti, finanční politika, hvězdný systém).
- Literatura
- Movie acting, the film reader. Edited by Pamela Robertson Wojcik. 1st pub. New York: Routledge, 2004. viii, 240. ISBN 0415310253.
- NAREMORE, James (1988): Acting in the cinema. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press.
- BARON, Cynthia – Modern Acting. The Lost Chapter of American Film and Theatre.
- DYER, Richard (1998): Stars. London: British Film Institute.
- SHINGLER, Martin (2012): Star Studies. A Critical Guide. London: BFI.
- KLEVAN, Andrew (2005): Film Performance. From Achievement to Appreciation. London, New York: Wallflower. NAREMORE, James (1988): Acting in the cinema. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press.
- Production Studies, The Sequel! Cultural Studies of Global Media Industries, 1st Edition. Edited by Miranda Banks, Bridget Conor, Vicky Mayer.
- Výukové metody
- Série přednášek věnovaná jednotlivým aspektům dané problematiky. Po přednášce vždy následuje projekce.
- Metody hodnocení
- Esej nebo písemný online test.
- Informace učitele
- Navržená literatura v sylabu je orientační. Povinná literatura bude k dispozici ve studijních materiálech v IS. Doplňková literatura bude upřesněna vždy v úvodu jednotlivých lekcí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/FAVh017