FF:UZHIA242II Didactics of History II - Course Information
UZHIA242II Didactics of History II
Faculty of ArtsSpring 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jiří Malíř, CSc.
Department of History – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Hana Ambrožová
Supplier department: Department of History – Faculty of Arts - Timetable
- Wed 10:00–11:40 B2.24
- Prerequisites (in Czech)
- UZHIA242I Didactics of History I
Absolutorium teroetických předmětů pedagogicko-psychologického základu a předmětu Didaktika dějepisu I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in History (programme FF, N-GK)
- Upper Secondary School Teacher Training in History (programme FF, N-HS3)
- Upper Secondary School Teacher Training in History (programme FF, N-SS) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je osvojení teoretických znalostí a dovedností pro výuku dějepisu na střední škole. Na základě nabytých znalostí zvládnout interpretaci středoškolské látky a její předání studentům, zvládat specifické nároky spojené s předmětem v oblasti prověřování znalostí, alternativních výukových metod, mimoškolní činnosti apod.
- Learning outcomes (in Czech)
- Absolvent je teoreticky připraven k výuce dějepisu na střední škole s využitím moderních didaktických metod; disponuje znalostmi filozofických a paradigmatických kontextů výuky dějepisu, ovládá v teoretické rovině metody a formy výuky.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Obsahové pojetí výuky historie, hranice a kontinuita s ostatními vyučovanými předměty, role pomocných věd historických.
- 2. Výukové formy a metody, organizace vyučovací hodiny
- 3. Příprava podkladů pro vyučovací hodinu, odborně-historická a didaktická koncepce vyučovací hodiny a soulad obou aspektů pedagogického procesu
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, seminář s představením vlastní koncepce výuky vybraného tématu z českých dějin s důrazem na soulad didaktické a odborně historického aspektu, kritická debata s vyučujícími a spolužáky
- Assessment methods (in Czech)
- Ukončení předmětu na základě splnění stanovené počtu docházky a seminárních úkolů, závěrečný text z didaktiky dejěpisu, historiografie, školské legislativy a historické geografie pro střední školu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2020/UZHIA242II