FF:AJLA22022 Language Acquisition - Informace o předmětu
AJLA22022 Applied Linguistics: Language Acquisition
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 18:00–19:40 G24
- Předpoklady
- This course is NOT intended for students in the Teaching Programme.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5 - Mateřské obory/plány
- English Language and Literature (program FF, N-AJA_)
- Cíle předmětu
- This course aims to introduce students to foundation knowledge of Language Acquisition. Students will develop a clear understanding of how languages are learnt and will become familiar with a number of factors influencing the process of learning and acquisition.
- Výstupy z učení
- Students will get acquainted with: First and Second Language Acquisition Methods and Approaches to Language Teaching Individual Differences in Language Learning Learning Theories Learning Strategies Learner Styles
- Osnova
- First and second language acquisition Individual Differences in Language Learning The Methodologies and Approaches of language teaching Learning theories Language learning strategies Learner styles, intelligences Error analysis
- Literatura
- povinná literatura
- BROWN, H. Douglas. Principles of language learning and teaching : a course in second language acquisition. Sixth edition. White Plains, NY: Pearson, 2014, xiii, 402. ISBN 9780133041941. info
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
- doporučená literatura
- ELLIS, Rod. The study of second language acquisition. Second edition. New York: Oxford University Press, 2008, xxvii, 114. ISBN 9780194422574. info
- BROWN, H. Douglas. Teaching by principles : an interactive approach to language pedagogy. 3rd ed. White Plains: Pearson Education, 2007, xvii, 569. ISBN 9780136127116. info
- Approaches and methods in language teaching. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, ix, 270. ISBN 9780521008433. info
- neurčeno
- The handbook of second language acquisition. Edited by Catherine J. Doughty - Michael H. Long. Malden: Blackwell Publishing, 2003, ix, 888. ISBN 1405132817. info
- Výukové metody
- This blended-learning course consists of f2f seminars and online tasks. The participants will delve into various aspects of this field through extensive reading, conducting experiments and analysing findings, and by reflecting on their own experiences as learners.
- Metody hodnocení
- The course concludes with a test. Attendance is compulsory.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/AJLA22022