FF:CJVAEA English Autonomously - Informace o předmětu
CJVAEA Angličtina autonomně
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 50 hodin / semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Eva Rudolfová (přednášející)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (přednášející)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D. (cvičící)
Joseph Lennon, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Roušavá, B.A. (cvičící)
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Dana Otychová (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Dana Plíšková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh
- St 3. 3. 18:00–19:40 N41, St 10. 3. 18:00–19:40 N41
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
CJVAEA/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Rudolfová
CJVAEA/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Sekanina Vavřinová - Předpoklady
- znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 podle SERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/180, pouze zareg.: 0/180, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/180 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům bezpečné prostředí pro komunikaci v angličtině a pro učení se. Rámec daný strukturou předmětu je lešením, kolem kterého si každý student vystaví svůj individuální program. Tímto přebírá zodpovědnost za své učení a stává se autonomním. Předmět si klade za cíl pomoci studentům najít co nejefektivnější strategie učení se jazyku, nabídnout široké spektrum modulů tak, aby každý mohl pracovat na dovednostech, které jsou pro něj důležité, a aby studenti principy sebeřízeného učení mohli praktikovat i v dalších disciplínách.
- Výstupy z učení
- Studenti rozvinou svoje metakognitivní dovednosti a rozšíří své kompetence v učení se nejen angličtině, ale i v dalších oblastech. Přeberou na sebe zodpovědnost, naučí se stanovovat své cíle dle svých potřeb, vybírat si strategie, které jsou pro ně vhodné, a monitorovat průběh učení. Na základě sebereflexe budou schopni ohodnotit sami sebe. Dle svých potřeb rozvinou ty oblasti, které potřebují pro studium cizího jazyka, pro své studium na univerzitě a pro svou budoucí kariéru.
- Osnova
- Ve dvou povinných seminářích budou studenti seznámeni s následujícími kapitolami: jazykové kompetence v SERR
- proces učení
- inteligence podle Gardnera
- sebereflexe
- metakognice
- Náplň jednotlivých modulů se odvíjí od požadavků a potřeb studentů, kteří si modul zapíší.
- Povinné semináře se v JS2021 konají ve 3 seminárních skupinách.
- Literatura
- Karlsson L., Kjisik F. & Nordlund J. (1997). From here to autonomy. Helsinki University Press.
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, domácí příprava, čtení, reflektivní psaní, individuální konzultace, moduly
- Metody hodnocení
- Dílčí požadavky budou stanoveny studenty dle jednotlivých modulů. Bezpodmínečně povinné jsou dva úvodní semináře. Student musí aktivně strávit učením min. 50 hod čistého času, výsledky práce budou předloženy formou portfolia. Hodnocení proběhne v rámci individuálních konzultací.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://www.cjv.muni.cz/en/english-autonomously/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/CJVAEA