FF:DU4000c Didaktika dějin umění II - Informace o předmětu
DU4000c Didaktika dějin umění - praxe
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/6/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Romana Šimurdová (přednášející), prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Romana Šimurdová
Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jiří Kroupa, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Seminář dějin umění – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dějiny umění (program FF, M-HS)
- Dějiny umění (program FF, M-OT)
- Dějiny umění (program FF, N-OT)
- Studium v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů středních škol (program FF, C-CV, směr Dějiny umění)
- Cíle předmětu
- Výukovou praxi vykonává student na střední umělecké škole nebo v instituci zabývající se vzděláním v oboru. Student se seznámí s fungováním dané instituce a může se podílet vlastní aktivitou na jejím chodu. Nahlédne do vyučovacích hodin svého supervizora a vypracuje rozbor vyučovací jednotky podle připraveného schématu. Student pod vedením supervizora připraví, zrealizuje a zhodnotí výstup ve vyučovací jednotce. Student absolvuje 25 náslechových hodin a odučí nejméně 20 hodin.
- Osnova
- 1. Náslech a rozbor vyučovací jednotky 2. Příprava vyučovacího pokusu 3. Provedení vyučovacího pokusu 4. Hodnocení vyučovacího pokusu 5. Sebereflexe 6. Dokumentace působení v instituci, hodnocení supervizora
- Literatura
- SVÁTKOVÁ, Barbora. Galerijní animace studentů Katedry výtvarné výchovy PdF MU 2005-2008. 2008. Webové stránky projektu info
- SVÁTKOVÁ, Barbora. K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce. Pedagogická orientace. Brno: ČPdS, 2008, roč. 18, č. 1, s. 72-83, 140 s. ISSN 1211-4669. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- Galerijní animace a zprostředkování umění : poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Photo by Radek Horáček. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998, 142 s. ISBN 8072040847. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- praxe
- Metody hodnocení
- K závěrečnému hodnocení přinese student pedagogické portfolio obsahující úvodní list s charakteristikou instituce, náslechové archy, přípravy na vyučování, potvrzení instituce o absolvování praxe a hodnocení supervizora.
- Informace učitele
- Předmět je vyučován každý semestr. Výuka probíhá blokově.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/DU4000c