IM170 Brandbuilding

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. David Pokorný (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 8:00–9:40 N41
Předpoklady
Základní orientace v tematice marketingové komunikace a reklamy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je probrat se studenty metody tzv. Brand Buildingu neboli budování (řízení) značky. Tematika kurzu navazuje na základní marketingové strategie. Zaměřuje se ale primárně na budování značky, nikoliv konkrétní reklamní kampaně, jejichž cílem je okamžitý výkon nebo podpora prodeje produktu. Proces budování značky je dlouhodobá strategie. Tematikou výuky bude fungování základních mediatypů tak, jak jsou obvykle v marketingové komunikaci rozděleny. Teoreticky a na konkrétních případových studiích si ukážeme, jaké jsou vhodné strategie pro budování značky v daném mediatypu. Budeme se zabývat tím, co to je lovebrand a zda jej lze vůbec nějak dopředu naplánovat. Jaké jsou základní identifikátory toho, že se podařilo vybudovat lovebrand. Součástí výuky bude tvorba prezentací strategie budování existující nebo fiktivní značky nebo tvorba případové studie, vč. návrhu rozpočtu na brand buildingovou kampaň.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student schopen
• identifikovat publikum vůči kterému bude značku budovat
• zvolit vhodná média pro brandbuilding
• tyto média aktivně využít a realizovat kampaň
• pracovat s rozpočtem, tak aby to bylo reálné možnostem zadavatele
Osnova
  • • vymezení základních pojmů v oblasti brandbuildingu a strategické komunikace značky
  • • vymezení produktu a jeho segmentace
  • • jak se určuje cílová skupina a jak postavit strategii značky tak aby ji publikum pochopilo
  • • jak se tvoří rozpočet a jak se vyhodnocuje efektivita vynaložených prostředků
  • • budování značky v tištěných médiích a pomocí public relations
  • • audiovizuální média (včetně televize a rozhlasu)
  • • online média a sociální sítě
  • • lovebrand - jak ho poznám, změřím a lze vůbec vymyslet?
  • • praktické zakončení, zadání seminární práce
Literatura
  • Neumeier, Marty: The Brand Gap
  • Kahneman, Daniel: Myšlení, rychlé a pomalé
  • Kotler, Phillip: Marketing Management
  • Aaker, David A.: Brand Building: budování značky
  • Keller, Kevin Lane: Strategické řízení značky
  • Anderson Chris: Přednášejte jako na TEDu
Výukové metody
Kombinace přednášek a cvičení
Metody hodnocení
Strukturovaná seminární práce + zpracovaná prezentace na téma komunikace značky (vč. stanovení rozpočtu a teoretického vyhodnocení úspěšnosti komunikace). - Hodnocení formou zápočtu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022.