TIM_B_020 Vizuální kompozice v čase II

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. přednáška+individuální výuka. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. MgA. Filip Cenek (přednášející), doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (zástupce)
Garance
doc. MgA. Filip Cenek
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 10:00–11:40 218
Předpoklady
IM048 Vizuální kompozice v čase I
kreativita, výdrž, znalost digitálních her
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na praktickou tvorbu digitálních herních prototypů. Výstupem a průběžnou prací je typický iterativní cyklus vývoje: game design > tvorba prototypu > playtest > opakovat

Po úspěšném dokončení kurzu bude mít student:

portfolio:
. hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
. hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
. "extra credit": hratelný prototyp karetní hry

schopnost:
. navrhovat a analyzovat herní mechanismy
. vytvářet prototypy her
. vizualizovat systémy interakce
. základního ovládání a práce v UNITY

znalost:
. nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
. vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release)
Osnova
  • Studenti tvoří hry v průběhu kurzu jak jednotlivě, tak ve skupinách.
  • game design | základy (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace)
  • práce s nástroji | VUE, Bitsy, Unity, Twine/Inklewriter
  • herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book
Literatura
    povinná literatura
  • SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5. info
  • CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne McGraw-Hill, 1984, xiv, 113. ISBN 0881341177. info
  • KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
    doporučená literatura
  • FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014, xxvii, 507. ISBN 9781482217162. info
  • A theory of fun for game design. Edited by Raph Koster. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press, 2005, x, 244 p. ISBN 1932111972. info
  • TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004, xv, 672. ISBN 0262240459. info
Výukové metody
. teoretická příprava
. tvorba v hodinách kurzu
. práce na projektech ve skupinách mimo výuku
. projektové konzultace
Metody hodnocení
. závěrečný (skupinový) projekt
. průběžně dokončované herní prototypy
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.