DKKP_P_17 Metodologie výzkumu umění nových médií

Filozofická fakulta
jaro 2022
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení znalostí studentů o výzkumných metodách v oboru umění nových médií se zaměřením na metodologické problémy konkrétních disertačních projektů a na nové nebo inovativní metodologické přístupy.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- prokázat hlubokou znalost výzkumné metody své disertace;
- popsat nové a inovativní výzkumné metody oboru umění nových médií.
Osnova
  • - Umění nových médií jako věda
  • - Metodologické strategie
  • - Aktuální trendy v oblasti metodologie umění nových médií
  • - Diskuse o projektech disertačních prací a jejich metodologických problémech
Literatura
    doporučená literatura
  • HANSEN, Mark B. N. New philosophy for new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2004.
  • Matthew Fuller: Software Studies / a Lexicon. Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2008.
  • James Bridle: New Dark Age. UK: Verso, 2018.
  • Noah Wardrip-Fruin: Expressive Processing. Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2009.
  • Matthew Fuller and Andrew Goffey: Evil Media. Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2012.
Výukové metody
Přednášky, diskuze, domácí úkoly, prezentace.
Metody hodnocení
- Docházka 50 %
- Odevzdání písemné práce (20 normostran), v níž bude metoda disertační práce popsána v kontextu dalších oborových metodologií
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.