FF:NJII_259 Didaktická dílna - literatura - Informace o předmětu
NJII_259 Didaktická dílna pro hlavní a vedlejší plán - literatura
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jan Budňák, Ph.D. (přednášející)
Johannes Benjamin Köck, BA, MA (přednášející)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (přednášející)
Mgr. Martina Trombiková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 12:00–13:40 C32
- Předpoklady
- Voraussetzung für die Teilnahme am Kurs ist der Abschluss eines germanistischen oder vergleichbaren Bachelorstudiums und der Besuch, bzw. der Abschluss der Lehrveranstaltung "NJDII_001 Didaktika I - pozorování" und des Hospitationspraktikums "NJDII_004 Pedagogická praxe průběžná I". Předpokladem je absolvování germanistického nebo srovnatelného bakalářského studia a ukončení kurzů NJDII_001 a NJDII_004
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-NJU_) (2)
- Cíle předmětu
- Seminář je zaměřen na studenty učitelství, prověřuje znalost a schopnost aplikace základních didaktických znalostí. Kromě principiálních znalostí zaměřených na přípravu, provedení a hodnocení výuky jsou metodologicky kontextualizovány základní kompetence (čtení, poslouchání, mluvení, psaní). Seminář představuje didaktickou nástavbu, neboť vychází z literárněvědných předmětů vyučovaných v magisterském cyklu a znalosti získané v těchto předmětech přetváří do tvorby malého open-moodle kurzu na zvolenou problematiku, v němž osvědčuje technické znalosti získané v předchozích předmětech, do nichž je zakomponována výuka moderních technologií.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopni se orientovat v pěti klíčových kompetencích.
Studenti budou disponovat znalostmi o teoreticko-metodologických základech oboru.
Studenti budou schopni přenést znalosti klíčových literárněvědých předmětů do tvorby open-moodle kurzu - Osnova
- Osnova dle náplně předmětu, na jehož základě budou studenti zpracovávat kurikulum.
- Literatura
- JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
- HUNFELD, Hans a Gerhard NEUNER. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung. Berlin: Langenscheidt, 1992, 184 s. ISBN 3468. info
- DOYÉ, Peter. Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. 5. Aufg. Berlin: Langenscheidt, 1992, 223 s. ISBN 3468494378. info
- HEYD, Gertraude. Deutsch lehren :Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweit. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991, 290 s. ISBN 3-425-04373-0. info
- FUNK, Hermann a Michael KOENIG. Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt, 1991, 160 s. ISBN 3-468-49679-6. info
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- Výukové metody
- Seminární práce
Práce ve skupinách
Plenární diskuse
Domácí úlohy
Účast minimálně 75% Prezentace a rozbor vytvořeného kurzu - Metody hodnocení
- Impulsreferat zu einem der genannten Themen aus dem Seminarplan
Referát na téma zadané z plánu semináře
Práce představující didaktickou nástavbu zvoleného jazykovědného předmětu vyučovaného v magisterském cyklu - Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Student si volí předmět, který nezapočítává v rámci povinného penza povinně-volitelných předmětů svého studia.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/NJII_259