FF:RJURS01S Reflektivní seminář I - Informace o předmětu
RJURS01S Reflektivní seminář I - sdružené studium
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 6 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Taťjana Zaňko, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc. (cvičící)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 25. 2. 12:00–15:40 L33, Pá 18. 3. 12:00–15:40 L33, Pá 8. 4. 12:00–15:40 L33, Pá 29. 4. 12:00–15:40 L33
- Předpoklady
- Student si současně zapisuje předmět RJUPP01S Pedagogická praxe I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-RJU_) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je reflektovat společně s oborovým didaktikem a ostatními frekventanty náslechovou praxi, výuku v tandemu a vlastní výuku. Studenti pod vedením oborového didaktika společně hodnotí kurikulární dokumenty školy a navrhují případné změny, úpravy v souvislosti s aktuálními novými poznatky ve výuce cizích jazyků a novými poznatky v oblasti digitálních technologií. Praktikanti reflektují a hodnotí vybrané skupiny žáků a postupy provázejícího učitele směrem k zajištění kázně a aktivní práce žáků ve výuce.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- reflektovat vyučovací hodinu jiného pedagoga;
- postihnout klady a zápory vlastní výuky;
- aplikovat obecné didaktické, pedagogické i psychologické aspekty v praxi;
- kriticky hodnotit a uplatňovat základní principy oborové didaktiky; - Osnova
- 1. Nastavení a udržení podmínek pro učení ve třídě (kázeň ve třídě).
- 2. Učení žáků napříč jinými vyučovacími předměty.
- 3. Komunikace jako prostředek učení.
- 4. Konfrontace výukového plánu s realitou.
- Literatura
- JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Vydání: první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013, 177 stran. ISBN 9788074352669. info
- JANÍK, Tomáš, Josef MAŇÁK a Petr KNECHT. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 173 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-194-2. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- NEZVALOVÁ, Danuše. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000, 72 s. ISBN 8024402084. info
- Výukové metody
- Workshopy s aktivní účastí, reflexe a sebereflexe, diskuse.
- Metody hodnocení
- Student absolvuje minimálně 2 workshopy, jejichž témata a termíny konání budou upřesněny na začátku či v průběhu semestru. Předpokládá se aktivní účast. V závěru semestru či ve zkouškovém období se uskuteční společné setkání zaměřené na reflexi uskutečněných praxí. Před konáním reflektivního setkání je třeba do odevzdávárny předmětu praxe vložit veškerou potřebnou dokumentaci.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/RJURS01S