FF:SPVSJUDid2 Didaktika španělštiny 2 - Informace o předmětu
SPVSJUDid2 Didaktika španělštiny 2
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost. - Mateřské obory/plány
- Studium v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů středních škol (program FF, C-CV, směr Španělský jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Navazující kurz si klade za cíl rozšířit nezbytnou průpravu frekventantů pro pedagogickou praxi. Dalším významným cílem je podrobně frekventanty obeznámit s procesem osvojování jednotlivých řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení, poslech) a jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, výslovnost). V neposlední řadě bude pozornost zaměřena na práci s chybou a poskytování zpětné vazby.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen
· orientovat se na základě získaných filologických znalostí v problematice didaktiky cizích jazyků a vyvozovat závěry pro vytváření strategií v rámci vlastní pedagogické praxe;
· objasnit a akceptovat zásady tvorby kurikula (identifikovat kritická či dynamická místa) a dalších dokumentů SŠ, jakož i shrnout a zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v kontextu daného vzdělávacího oboru na SŠ;
· participovat na průběžné inovaci školního kurikula a s oporou v teoretických poznatcích oboru argumentovat ve prospěch navržených pedagogických koncepcí i strategií k jejich naplňování;
· koncipovat výuku podle úrovně studentů a požadavků školy, tj. stanovovat cíle, vytvářet učební úlohy k rozvoji studentů a vést je k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy;
· určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, a také rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků, v rámci výuky SJaL identifikovat vzdělávací potřeby a zájmy žáků, hledat cesty, jak žáky ve výuce tohoto předmětu podněcovat aj.
· uplatnit digitální prostředky podporující efektivitu výuky daného předmětu. Student uplatňuje technologie ve výuce tak, aby sloužily jako prostředek učení žáků a rozvoje jejich IT kompetencí. - Osnova
- 1) Receptivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba
- 2) Produktivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba
- 3) Výslovnost
- 4) Gramatika
- 5) Slovní zásoba
- 6) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny.
- 7) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí.
- 8) Audiovizuální pomůcky a informační technologie ve výuce cizích jazyků.
- 9) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce.
- 10) Kontrola, zkoušení, hodnocení and feedback.
- Literatura
- doporučená literatura
- Cassany, Daniel.; Luna, Marta i Sanz, Glòria. Enseñar lengua. Barcelona: Graó, 2008.
- Gutiérrez Araus, M.L.:Problemas fundamentales de la gramática del español como 2/L, Madrid, Arco Libros,2004
- CASSANY, D. (2005). Expresión escrita en L2/ELE. Madrid. Arco libros.
- Moreno García, C.: Materiales, estrategias y recursos para la enseñanza del español como 2/L, Madrid, Arco Libros, 2011
- Romero Gualda, M.: Léxico del español como segunda lengua: aprendizaje y enseñanza, Madrid, Arco Libros, 2008
- ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
- Výukové metody
- Přednáška, seminář, diskuse, domácí příprava.
- Metody hodnocení
- aktivní účast ve výuce vypracování projektu ústní zkouška z témat obsažených v kurzu.
- Informace učitele
- Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/SPVSJUDid2