FF:ISKM62 Webová analytika - Informace o předmětu
ISKM62 Webová analytika
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Adam Šilhan (přednášející)
Mgr. Tomáš Marek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 B2.33
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení předmětu student:
- Zná v základních pojmy a zkratky oboru webové analytiky.
- Je schopen navrhnout měření webu a chápat jak jej nasadit pomocí služby Google Analytics.
- Ví jak přistoupit k analýze webového chování, či analýze kampaní.
- Umí nastavit základní reporting. - Osnova
- 1. O předmětu, úvod, definice webové analytiky.
- 2. Představení Google Analytics 4 - základní projití, probrání napojení na další nástroje z "Google rodiny".
- 3. Pohled na webovou analytiku očima majitele - metriky, které a proč chci sledovat.
- 4. Pohled na webovou analytiku očima designéra - metriky, které a proč chci sledovat.
- 5. Pohled na webovou analytiku očima marketéra - metriky, které a proč chci sledovat.
- 6. Návrh měření - jak na návrh měření webu.
- 7. Jak návrh měření převést do praxe - základní konfigurace GA4.
- 8. Konfigurace GA4 - pokračování.
- 9. Nastavení reportingu v GA4.
- 10. Nastavení reportingu v GA4 - pokračování.
- 11. Jak na analýzy dat v Google Analytics.
- 12. BigQuery a základy SQL.
- 13. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
- 14. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
- Literatura
- povinná literatura
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- doporučená literatura
- Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
- Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
- Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
- HUBBARD, Douglas W. How to measure anything : finding the value of "intangibles" in business. Third edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014, xxi, 410. ISBN 9781118539279. info
- Výukové metody
- Výuka každý týden. V rámci každé hodiny bude snaha jak o teoretické probrání látky, tak vlastní vyzkoušení primárně v rámci nástroje Google Analytics anavazujícího Google ekosystému (Google Tag Manager, případně Looker Data Studio).
Primárně první týdny budou převážně teoretické - pro vytvoření základů, na kterých můžeme dál stavět.
Na konci každé hodiny bude zadané navazující samostudium s úkoly do dalšího týdne. - Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je zapotřebí získat certifikaci GAIQ (Google Analytics Individual Qualification) a vypracovat v rámci přípravy zadané úkoly.
- Informace učitele
- Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia. Předmět však nebude streamovaný (pouze nahrávaný). Z hlediska praktických úkolů je vzdálená účast velmi nedoporučována.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2023/ISKM62