KSCB014 Intenzivní konverzace pro první ročník

Filozofická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ya Jing Huang (cvičící)
Hiu Hung Chan (cvičící)
Jingluan Liu (cvičící)
Mgr. Terézia Hegerová (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Wei-lun Lu, Ph.D.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Terézia Hegerová
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
KSCB014/01: Po 8:00–9:40 B2.21, Po 16:00–17:40 D21, Út 8:00–9:40 B2.41, Út 16:00–17:40 C31, St 18:00–19:40 B2.41, Čt 8:00–9:40 L21, Čt 18:00–19:40 G22, kromě Po 17. 4.
KSCB014/02: Po 8:00–9:40 B2.42, Po 8:00–9:40 N42, Po 18:00–19:40 B2.32, Út 18:00–19:40 L35, Út 18:00–19:40 B2.23, St 16:00–17:40 B2.44, St 18:00–19:40 B2.43, Čt 18:00–19:40 B2.21, kromě Po 17. 4. až Čt 20. 4.
KSCB014/03: Po 18:00–19:40 B2.41, Út 18:00–19:40 D21, St 16:00–17:40 B2.13, Čt 14:00–15:40 K12 nerezervovat, Čt 18:00–19:40 B2.32
Předpoklady
NOW( KSCA007 Čínština II )
-Předmět je určen pouze studentům mateřského oboru. Zápis mimo Čínská studia je vyloučen
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 19 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/19, pouze zareg.: 0/19
Jiné omezení: Zápis mimo Čínská studia není možný.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je realizován jako intenzivní konverzace 1 učitel na 1 žáka. Jeho cílem je intenzivní trénink konverzace v čínštině.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
aktivně a pohotově používat čínštinu na úrovni prvního ročníku
lépe rozumět projevu rodilého mluvčího
Osnova
  • The course organization:
  • each student 2 x 25 minutes per week
  • 1 student to 1 lecturer conversations
  • The course structure:
  • 1) The 1st class in the week: The student prepares a presentation on a topic based on his/her interest or the textbook used in the basic course (Integrated Chinese 1.2) and present it to the lecturer (5-10 minutes). Free conversation on the topic follows (15-20 minutes), the lecturer asks questions, the student responds; the lecturer carefully corrects all mistakes the student makes, all sentences the student makes must be correct in the end.
  • 2) After the class the same day, the lecturer prepares a list of mistakes the student made in the presentation and writes down a list of new vocabulary (10-15 words) and/or grammatical patterns the student might use in the presentation but he/she did not. The lecturer sends the list to the student by email.
  • 3) The 2nd class in the week: the student re-prepares the same presentation (the same topic) with the suggested new vocabulary and grammar and presents it to the lecturer again (5-10 minutes). Free conversation on the topic follows (15-20 minutes), the lecturer asks questions, the student responds; the lecturer carefully corrects all mistakes the student makes, all sentences the student says must be made correct.
  • 4) At the end of the 2nd class the student and the lecturer choose a topic for the next week.
Literatura
  • Integrated Chinese : simplified and traditional characters. Edited by Yuehua Liu. 3rd ed. Boston: Cheng & Tsui Company, 2010, vii, 190. ISBN 9780887276927. info
  • Integrated Chinese : simplified and traditional characters. Edited by Yuehua Liu. 3rd ed. Boston: Cheng & Tsui Company, 2010, xxxiii, 42. ISBN 9780887276804. info
Výukové metody
Konverzace, prezentace studenta.
Metody hodnocení
100% docházka a připravenost
Vyučovací jazyk
Čínština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.