FF:ZSVRS01J Reflektivní seminář I - Informace o předmětu
ZSVRS01J Reflektivní seminář k pedagogické praxi I pro jednooborové studenty
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D.
Katedra filozofie – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra filozofie – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZSVRS01J/Kombi: Pá 24. 2. 16:00–17:40 A11, Pá 21. 4. 16:00–17:40 A11, J. Vojta
ZSVRS01J/Prez: Čt 18:00–19:40 A11, J. Vojta - Předpoklady
- NOW( ZSVPP01J Pedagogická praxe I. )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět je určen pouze pro studenty s imatrikulací od 2021. - Mateřské obory/plány
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-ZA_) (2)
- Cíle předmětu
- Reflektivní semináře představují sociální podobu reflexe a umožňují frekventantům společně a s podporou vzdělavatelů z FF řešit témata provázaná s praxí.
- Osnova
- Nastavení a udržení podmínek pro učení ve třídě (kázeň ve třídě) – Student si klade například otázky typu: Jak učitel dopředu (proaktivně) pracuje na tom, aby ve třídě nevznikala centra nekázně či nepozornosti? Co dělá, když žáci nedávají pozor? Co dělá, když žáci vyrušují? Jaké prostředky disciplinace uplatňuje a s jakým efektem? • Učení žáků napříč vyučovacími předměty – Student si klade například otázky typu: Jak se ve výuce zapojují jednotliví žáci? Jsou nejaktivnější žáci napříč různými předměty ti stejní? Jsou žáci, kteří dosahují nejlepších výsledků v rámci napříč vyučovacími předměty, ti stejní? Atd. • Komunikace jako prostředek učení – student si klade například otázky typu: Klade učitel svým žákům otázky, které jim umožňují argumentovat? Argumentují žáci ve výuce? Proč ano, proč ne? Dává učitel svým žákům formativní zpětnou vazbu? Kdy a jak? Daří se mu ve výuce nastavit podmínky pro otevřenou diskusi mezi žáky? Vede tato diskuse k naplnění cílů hodiny? • Konfrontace výukového plánu s realitou – Student si klade například otázky typu: Ukázal se můj výukový plán jako životaschopný? Probíhala výuka tak, jak jsem si představoval/a? V čem se případně odlišovala? Jak se dívám na to, že se výuka odlišovala od plánu? Jak se cítím? Na čem chci dál pracovat? • Témata mohou být modifikována podle potřeb frekventantů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2023/ZSVRS01J